28 Aralık, 2016 Salina

Yeni yıla yaklaşmışken Salinas’a gelişimden bir hafta geçmesine rağmen üzerimebir ağırlık çökmüştü. Sabah toparlanarak artık yola çıkmaya karar verdim. Santa Elena otobüs terminsline Javier arabayla bıraktı. Saat 12’de kalkan Guayagill otobüsüne bindim. Otobüs’de wifi var klasik olduğu üzere hiç bir hizmet yok. İki saatte Guayagill’e vardık. Sınır için Machala otobüsünü sorduğumda hemen kalktığını söyleyince bileti aldım. Arada bir şeyler yemek için vakit yoktu. Direk otobüse gitmek zorunda kaldım. Salinas Machala arasını sorduğumda 2 saat demişlerdi. Bazen beklememe huyuma çok kızıyorum. Guayagil’de akşam bileti alup, şehri gezebilirdim. Machala’ya cardığımda akşam 18:olmuştu. Sınıra gitmek için otobüse binmem gerekliydi. O da uoldan uzun süre brkleme rağmen almadı. Meğer hepsi dolu geliyormuş.Otobüslerin kalktığı terminali gösterdiler. Oraya kadar yürüdüm. Otobüs 19:00  gibi hareket etti. Ama gelirken ıtobüs muavinine sormuştum. Benim daha önce inmem gerekiyor diye. Bana otobüslerin Machala’dan kalktığını söylemişti. Geldiğimiz yolu geri dönüyoruz, ayrıca  Santa Rosa için aktarma vardı ve biz Santa Rosa’ya geldik. Yakkaşık saat 21:00 de Aguaya vardık. Inerinmez raksiye binip, uluslararası sınır kapısına gitmek için taksiye bindim. Taksiyle 4 dolara anlaştık. Saat 09;30 gibi Peru sınırına geçtim. Imigration Pwru bölgesinde aynı ofisten Ekvador çıkışı ve Peru girişi yapılabiliyor. Tabii oraya vardığımda otobüslerin okup olmadığını sordum. Gece yarısından sonra otobüs geçiyormuş. Ayrıca Lima için otobüslerin sabah olduğunu ve dolu geçtiğini söylediler. Orada görevli çadırım varsa kurabileceğimi söyledi, ama çadırımı en son TR de bırakmıştım. Bu çıkışım da daha hazırlıklı olmak isterken tamamiyle hazırlıksız gelmiştim. Artık bulunduğum zamanda ne yapacağıma bakmalıydım. Polis çadır olasılığı kalkınca matım ve uyku tulumumla uyumam için bir yer gösterebileceğini söylemişti.Orada kalmamın daha güvenli olacağını ekledi. Biraz bekledim ama oldukça fazla sivrisinek olduğu için otobüse binmek için Tumbes’e gitmeye karar verdim. Oradan Tumbes için 10 dolar istiyorlardı ama sonra 6 dolara razı oldular. Çantamı yükledim Tumbes’e gittik. Taksi beni bir otobüs firmasının acentasında bıraktı. Aynı yerde bekleme salonu da var. İçeri girdiğimde tıka basa dolu olduğunu gördüm. İlk önce sırt çantamı arkalarda boş olan bir sandalyeye koydum. Sonra da gidebilecek yer alternatiflerini öğrenmek için görevlinin yanına gittim. Sadece Piura şehri için seferler vardı. Yaklaşık 2 saatte bir. Piura 5 saatlik bir yolculuk olduğu için gece 12 de binmeye karar verdim. Bu arada başka alternatifleri de öğrenmek için bir sokak aşağı gittim. Lima için otobüs firmasını bulamadım bu saatte kapalı olduğunu söylediler. Geri döndüm yanda olan bir başka firmanın da gece 12 in Piura için otobüsü olduğunu öğrenince almaya karar verdim. Sırt çantamı taşıyıp bilet almak için çantamı açtın ki cüzdanımın yerinde olmadığını gördüm. Bir an şok yaşadım. Sanırım taksiden indikten sonra cüzdanımı çalmışlardı. Hemen orada wifidan bağlanıp kredi kartlarımı iptal etmek için bankaları aradım. Bu arada gece 12 olmuştu. Çantamın bir yerinde olan dolarımı 3 kurundan bozdular. 20 soles olan otobüs biletini ancak otobüse binince aldım. Olayın şokuyla otobüsde karmaşık duygularla gözlerimi kapattım. Sabah 05:15 de Piura’ya vardık. Otobüs firmasının bekleme salonunda 07:00’ye kadar uyudum sonra yakınlarda başka bir firmadan Chicklayo şehri için bilet aldım. 22 soles ödedim.