Kota Kinabalu Milli Parkı ve Sandakan Şehrine Yolculuk

02 Nisan 2018, Kota Kinabalu

Bugün Milli Park’a gitmeye karar verdim. Sabah erken çıkma adetim olmadığından hostelden ayrılışım ögleni buldu. Bu arada para çejmek gerektigini hatırladım.Hostelden çıkınca dogru bankaların oldugu caddeye yürüdüm. ATM karımda maalesef fazla para yokmuş, sadece çekebildiğim 200 MYR parasını çekip, hostelin olduğu caddede sola yukarı yürüyüp Airport Bus shutte durağını geçtikten sonra minibus durağíní buldum. Üzerinde milli park yazmıyor, Renau’ya geçerken milli park önünde duruyor. Minubus tam dolmamıştı. Koşa koşa su alíp geldim. Sonra beklemeye başladık. Birazdan minubus degnekcisi para toplamaya geldi. Ucret 20 MYR, bana 25 dedi. Bende niye diye sorunca çantayı gösterdi. O zaman.kucağıma alírım dedim ve sırt çantamı kaptíğím gibi kucağıma aldım.Birazdan dolunca adam geldu şimdi koyabilirsin yere dedi. Neyse turist muamelesi her yerde var. Hareket etmemizle virajlı biryola girdik. Yol sağa sola kıvrıldıkça Kota Kinabalu şehrine yukardan bakıp, uzaklaşmaya başladık. Her taraf yeşil ve yeşil, adanín iç kısímları jungle. Bir süre sonra başım düşmeye başladı. Iki saatte milli.park kapısına geldik. Indim kalacağım Jungle Jack hosteli sorayım dedim. Benimle inen genç parkın karşısında Lodge da kalíyormuş. Hemen oraya geçip sordum . 52 MYR, ama yemek yokmuş hem de çok dolu. Birinci plana geri döndüm, Jungle Jack nerede diye sordum. Hemen geriye KK a dogru 100 mt yürüdüm. Içeri dogru J.J. Kabin i gördüm. Biraz derme çatma yapılmış bir de iki kat çíkmışlar. Beni orada gönüllü çalíşan bir kız karşıladı. Kazakistanlíymış. Fransız sevgilisi ie kaıyorlarmış. Odalar yukarıda gôsterdi. Tüm yataklar boş. Grup dagı çıkmaya gitmiş. Dışarıdan merdivenle çıkılıyor ve odanın önünde yer alan balkon ile birleşiyor. Harika bir manzara var. Kendimi yataga attim. Virajli yol yormuştu. Dağ havasi da uyku haline geçişi kolaylaştirdi. Saat 16:00 artık milli parkı keşfedeyim dedim. Gîşede kimseyi görmedim. Sonra görevli sandığım bir adama “shortwalk”
Neyse ki giriş parası vermeden bir saat keşif gezisi yaptım.Milli park daha çok otellerin, hostellerin restaurantlarin yer aldığı bir yer olmuş. Gecelik fiyatlar 500 Ringitden başliyor. Niye bu kadar pahalı olduğunu anlayabilmiş degilim. Ofisde çalışan kızla konuştuk, tum otellerin satişı birfirmaya aitmiş.Dunyanin her yeri ayni. Yütürkenpark görevlileri ile karşílaştík, ilk defa bir türkü milli parkda gördüklerini söyleyip fotograf çekelim dediler. Hava kararmaya başladıği için iki saat içinde hostelime geri döndüm. Dônerken, dağ arka planda kendini gösterdi. Hostelin sahibi Jack gelmişti biraz sohbet ettik, yemek de hazırlandı. Burada 55 MYR ücrete tüm yiyecekler dahildi. Çok güzel sebze yemekleri olunca bir anda gözüm açıldı. Akşam yapılacak bir şey olmayınca gecenin sessizligine bıraktım kendimi. Odada benden başka kalan yoktu. Dağ soğuğu kendini hissettirmeye başladı. Üzerime iki yorgan çekip bir yandan yıldızları seyrettim. Gece yarısına çok zaman kala uyumuştum. Sabah ohh kuş seslerini duydum ve double uyku mpduna geçtim.