Penang, Malezya’dn Borneo Adasına

29 Mart 2018, Penang Malezya

Sabah 06:00’da uyanıp, akşamdan hazırladığım sırt çantamı kapatıp, 06:30 da, akșam easybook.com web sayfasından aldığım 07:15 otobüsüne binmek üzere Penang Komtar’a gitmek üzere hostelden ayrıldım. Komtar George Town şehrinde alışveriş merkezlerinin bulunduğu ve Komtar iş merkezinin bulunduğu yerde otobüs durağı. Otobüs firmalarını acentaları var, otobüs de önünden kalmıyor.

Hostelden oraya 10 dakikada yürüdüm. Otobüs firmasının acentasını görünce ofise gittim. Hava daha gecenin rengini taşıyordu. Malezya’da güneş 07:00 doğuyor. Birazdam saçları sarı çin kökenli bir genç geldi masays oturdu. Ve benim boarding passımı verdi. Malezya da internetten bilet alınca satış gişelerine gidip boarding pass biletini almak gerekiyor. Ben otobüsün 07:15 de kaşkacağını düşünürken meğer servis gelip alacakmış. Yaklaşık bir saat bekledikten sonra görevli telefon açtı meğer sürücü uykuya dalmış, uzun telefon konuşmalarından sonra bana dönüp, otobüs almaya gelecek dedi. Konuşmaların çoğunda benim uçapım olduğunu belirttiğini kelimelerden anlıyordum. Saat 7:50 de otobüs geldi, ohh diye derin nefes aldım.Saat 08:00 de otobüsün kalkacağını söylemişti. Daha önce Penang’a vardığımda otobüsten indiğim terminale vardık.

Şoför otobüsten indi bazı yolcular bindi ve bekleme mıduna girdik saat ilerliyordu, bir görevli birsürü yolcu getirip bulduğunuz yere oturun numaralı değil dedi. Saat 09:30 olup, hala gidemeyince, yolcu getiren görevlinin boğazını sıkma moduna geldim. Tartışmalar sadece bir çift ilgilendi hintli bir kadın da bu görevliye kızacağına müşteri ilişkilerini ara dedi. Müşteri hizmetletinin telefonu cevap vermiyordu ve yazdığım şikayetlere üç gün sonra özür dileriz yanıtı geldi.

09:45 de sürücü geldi ve hareket ettik nir kaç km ileride benzin istasyonuna girdik. Sürücü tekrar ortadan kayboldu. Saat 10:00 oldu artık hiç doğaya yeşile konsantre olamıyordum. Yarım saat sonra tuvalet molası olunca hintli kadın şoföre kaçta varacağımızı sorup, benim uçağım olduğunu belirtti. Saat 14:00 deyince rahatladık. Daha sonra nonstop devam ettik.

Gişelere 14:00 de varıp,14:30 da KL Sentral e vardık. Koşarak binanın içine gitip havaalanına tren bileti sordum. Tren biletleri 55 MYR deyince, altkata inip, 12 MYR 14:50 shuttle bus bileti aldım. Bir saatte slana vardık. Zaten domestic fligbt olduğu için zamanında varmıştım. Güvenlik kontrolünden sonra kapıda görevliler kantar koymuş bagaj tartıyorlardı. Onu da atlatınca üzerimden bir yük kalktı. Yine de bana tolerans bırakıl mış uçak bir saat rötar yaptı. Evren dengesini buluyor, gitmeniz gereken yere yol açıılıyor.