Penang National Park, Malezya

27 Mart George Town, Malezya

Iki gündür George Town’dayım. Ispanyol arkadaşım Matilde’nin ‘Milli Park’a git, çok güzel” diyince, akşamdan kararımı verdim. Bir japon bir taylandlı üç kadın yola çıktık. Penang’da “RapidPenang” bus özellikle tüm turistik destinasyonlara gidiyor. 101 nolu otobüsün milli parka gittigini ögrendik. Hostele yakın Komtar otobüs durağından sabah saat 08:00 otobüsüne bindik. Binmeden önce orada yerel satıcılardan öğle yemeği için birşeyler satın aldık. Genelde 1,5 MYR civarı. Saat 08:00 de otobüs geldi Otobüsler oldukça soğuk klimalar düzenli çalışıyor. Otobüs işe gidenlerle doluydu ilk önce oturamasak da, inenler olunca oturabildik. Yolculuk 1 -1,5 saat arasında değişiyor. Milli park gitişine varınca boat tur firmaları çekiştirmeye başladı.

Bilgi almak için enformasyon ofise uğradık,görevliler bizi götdükleti halde telefonlarına bakıp görmemezlikten geldiler. Israrla konuştursak da çok verim alamadık. Monkey Beach patikası kapalıymış sadece turtles beach patikasına yürüme şansımız vardı. Biz de yola başladık. İlk anlar da deniz boyunca oldukça güzel bir patika, asma köptüden sonra yer yer toprak, beton yürüyüş yolu başladı.

Yolun tamamı 3 km yarısı çoğunluk çıkış diğer yarısı iniş yaparak geçiyor. Yol boyunca birkaç defa derelerin üzerinden ahşap köprülerden geçtik.

Orman tam bir jungle, mili park en küçük mili parkmış. Nem oranı oldukça yüksekti. Iki saat içinde Deniz ile gölün birleştiği noktaya vardık.

Sahilden yürüyünce Milli Park ofise uğrayıp, Turtle Beach müzesini gezdik. Müzede ayrı havuzlarda 3 adet büyük deniz kaplumbağalarını ve yavrularını izledik.

Büyük kaplumbağaların kalma nedeni kabuklarında yaralanma olması, tedavi ediliyormuş. Yavrular da show amaçlı. Dişi kaplumbağalar sahile gece 2 gibi gelip,çukur açarak yumurtalarını bırakıp, öğlene doğru ayrılıyormuş.

Tabii sahiili boş ve emin görürse geliyormuş. En son 24 Mart da gelmiş. Orada görevli kişiden bilgi aldık ve yumurtaların taşındığı alanı gezdik. Yumurtaları korumak için bu alana taşıyorlarmış. Bu alanı gezerken bir anda yavru kaplumbağanın kum üzerine çıktığını gördük. Kumun etrafında kafes olduğu için çıkamıyordu. Elimize aldık okyanusa gitme heyecanı içindeydi. Ama bunu havuza koydu görevli. Havuza girdiğinde yüzme heyecanı taşıyordu, bir de okyanusu arıyordu. Defalarca havuzun duvarlarını geçmeye çalıştı. Oraya günübirlik gitmiştik ama kaplumbağalar bizi heyecanlandırdı. Kalsak gece beklesek dedik. Milli parklarda kamp yapmak için rehber ücreti olan 150 MYR ödemek gerekiyormuş. Zaten çadır yoktu ama sahilde yatabilirdik. Taylandlı Sara bir boat ayarladı oradan Monkey beach ve otobüs durağına dönmek için. Japon arkadaş kalmak istiyorum dedi. Ben de kalmaya karar verdim. Geri dönsem altı kişilik penceresiz bir odada geceyi geçirecektim. Burada güneşin batışı ve gece yıldızlar ve doğa vardı. Daha önce yürürken karşılaştığımız malezyalı okul arkadaşlarının kamp yaptığını götmüştük. Oldukça detaylı kamp yapıyorlardı. Bizi yemeğe çağırdılar. Daha sonra da orada konumlandık. Oldulça misafirperver çoğu otelde çslışan sekiz kişilik erkekden oluşuyordu. Öğledensonra mili parkda hiç turist kalmadı. Sessizlik vedoğa sesi. Akşam üzeri güneş ayrılmaya başlayınca maymunlar ağaçlarda oynamaya başladılar. Yemek vermek yasak olunca ağaçlardan inip yiyecek istemiyorlardı.

Akşam güneçi batışı için sahilde konumlandım, güneşin batışı ve doğuşu güzel bir his veriyor.

Akşam malezyalı grup mangal yaptı ve mükellef bir sofra hazırladı. Hiç bir şeyimiz yokken aradığımız her şey sunuldu. Erkeklerin çoğu namaz saatleri birinin imamlığında namaza durdu. Ay oldukça ışık veriyordu ama yıldızlar yine de kendilerini gösterdiler. Yemekten sonra kaplumbağaların görevlisi gelince beraber yeni bebek kablumbağalar yumurtadan çıktı mı diye bakmaya gittik. İçeri girince üçyavrunun çıktığını gördük. Karanlıkta büyük bir yılanın bir yavruyu yemeğe çalıştığını gördük. Görevli hemen yılanı uzaklaştırdı.Ama yavru artık yaşama veda etmişti. Diğer yavruları elimize aldık, ve okyanusa doğru bir ksç adım atınca yavrunun biran önce kendini suya atmak için sabırsızlandığını heyecanını hissettim. Elimde bıraktığı güzel dokunuş hissini hiç unutmayacağım. Dalgaların ıslatttığı kuma bıraktım iç güdüsüylr okyanusa kavuştu sonsuz görünen suda küçük kanatlarıyla krndini suya bıraktı. Yolun açık olsun minik arkadaşım. Hiç bir koruma anne bakımı olmadan doğru doğaya.. Gruptan Shah ile geceyarısına kadar sohbet ettik. Gece yarısı baktım yorgun hissediyorum biryerlere kıvrılayım dedim. Gruptan iki kişi aynı çadırda uyuyup, çadırlarını uyumam için bana verdiler. Japon kız sahilde kalumbağayı bekledi. Sabah 06:00 da şiddetli yağmur başladı ve artık dişi kaplumbağanın gelme olasılığı kalmadı. Sabah 09:00 civarı yağmurun dinmesiyle uyandık. Grup kampı dönüş için toplamaya başladı. Kahvaltıdan sonra 10:30 da vedalaşıp yürüyerek dönmeye karar verdim. Yağmura yakalanmadan 2 saatte otobüs durağına bir saatte George Town’a vardım.Güzel bir his taşıyarak şehir hayatına dönüş.