KÜBA Havana 1.Gün Varış

Cancun’dan uçağın havalanmasıyla inmesi bir oldu. Bir saatten neredeyse az sürüyor. Pasapırt kontrolünden sonra valizler xrayden geçiyor. Gümrük kontrolü. Bagajların varması yarım saati buldu. Yanımdaki brezilyalı kız hızlıca uzaklaştı. Sonra gidip exchange için kuyruk beklemeye başladım. Kuyrukda türk bir kız ile karşılaştık. İngiltere de yaşıyormuş sevgilisi de alman veya ingiliz. Doğru Varadero ya gideceklermiş. Sonra baktım taksiyi paylaşacak kimse yok. Collektivo aramaya başladım. Kimse tam bilgi vermedi ama baktım 3 km de anayol var. Çıktım yola yürümeye başladım. 1 km den fazla yürümüştüm ki yanımda otobüs durdu ve bindim. Beni terminal 1 orobüs durağının önünde indirdi ve P12 ye binmem gerektiğini söyledi.Otobüs hemen geldi ve tıklım tıklım doluydu. Hemen kendime bir yer bulmaya çalıştım. Yaklaşık 20 km yi ayakta bir saatte kat ettim. Hava sıcak oldukça boğucuydu. Hostele yakın otobüs güzergahında indim. Sonra bir yerde bir şeyler atıştırdıktan sonra hostele saat 13:00de vardım

Hostel Mirella hostalworld den bulmuştum. 10 dolar ücreti var. Küba da Casa lar var aileler evlerinin odalarını hep kiralıyorlar. Evler de maalesef mutfak kullanılmasına izin vermiyorlar. Sadece sabah çay ve kahve hazırlamak için mutfak kullanılabiliyor. Sabah çok erken uyandığım için hostele vardığımda oldukça uykusuzdum. Hemen yatıp dinlenmek istiyorum. Uyumasam da bir kaç saat dinlenmek iyi geliyor. Havaalanında sadece 20 Euro bozdurmuştum. Onları da hostele ödeyince param kalmadı. Cadega Kambio ofisi Küba’da her yerde yaygın. Exchange yapmak için kambio ofisine yürüdüm ama maelesef pasaportumu almayı unutmuşum. Tekrar hostele dönmek de zor gelince Malecon’a sahil boyunca Old Havana’ya doğru yürümeye başladım. İlk önce eski amerikan arabalarını görüp, hoşuma gidiyor.

Fiyatları soruyorum. Yaklaşık bir saati 30 CUC  tabii kaç kişi binerse.Daha sonra sahile varıyorum.

Amerikalı kızları sahilde duvarda otururken görüyorum. Yanımda duran kızın saçları çok hoşuma gidiyor.😍

En çok dikkatimi çeken Kübalı zenci erkeklerin sahilde kümelenmiş olup, yabancı bir kadın görünce hemen komplimanlarla yaklaşmaları. Tek amaçları bir kadına takılıp Küba’dan başka bir ülkeye kaçmak. Katedral’in olduğu meydana kadar yürüyüp oradan geri döndüm.

Yalnız yürümenin çok da akıl karı olmadığını anlamış oldum. Akşam gün batımını sahilden izledim, sadece yanıma oturanlardan sürekli uzaklaşmak için oldukça fazla yer değiştirdim.

Hostel’ee kendimi attığımda oldukça rahatladım. Bir günü iyi kötü tamamlamış oldum. Havana’nın oldukça sıcak olmadı ve suların kesik olması en olumsuz taraflarıydı.

2 Comments Add yours

1. cok guzel bir yazi yine. ellerine saglik

1. çok teşekkürler, güzel gezilerimiz olsun :-))