2016 Yılının Ardından

This slideshow requires JavaScript.

Güney Amerika’da seyahate başlamanın ardından bir yıl geçti.  Yeni takip etnrye başlayanlar için hem bir yılın özetini hem de ayrıntılarını vermek istiyorum.

Ben Kimim ?

Antalya’da deniz kenarında oldukça özgür bir çocukluk geçirdim.

ODTU İnşaat Mühendisliğini okumak için Ankara’ya geldim.Hep deniz özlemiyle yaşadım. Üniversiteyi bitirdikten sonra evlendim ve kalbimin ışığı iki kızım oldu.

Yirmi beş yıl Ziraat Bankasında inşaat mühendisi olarak çalıştım. Ve son yıllarda yaşadığım mobbing nedeniyle emekliliğe karar verip, yıllardır hayalim olan dünya fikrini gerçeklrştirmek için yola çıktım. Yola çıktığımda aslında çok da ne yapacağımı bilmiyordum.

Güney Amerika’da seyahat fikri 12 yıl önce başladı. Önce ispanyolca öğrenmeye başladım. Daha sonra 2013 yılında iki hafta izin alarak güney amerikada ilk keşif gezimi yaptım. Bu gezide ilk defa couchsurfing ve hostel konaklamasını gerçekleştirdim. Buenos Aires’den başlayıp, Mendoza, Santiago de Şili ve Cuzco Machu Picchu gezisini gerçekleştirdim.

Nasıl Seyahat Ediyorum?

Seyahat planım yok. Yarın nereye gideceğimi bilmeden seyahat ediyorum. Genelde otobüs güzergahı, veya uçak kullanıyorum. Hitchiking de yapıyorum güvenli yerlerde.

Konaklama olarak couchsurfing, hostel ve gönüllü işler karşılığı konaklama sağlıyorum.

Workaway.info

Helpx.net

Couchsurfing.org

Nerden Başladım ?

Ankarada kirada oturduğum evi boşaltıp, bir kaç özel eşya dışında tüm eşyaları dağıtıp, thy uçuş millerimle satın aldığım Ankara Buenos Aires uçak bileti ile Bufnos Aires’e vardım. İlk hayalim Patagonyaya gitmek, sonrasında Buenos Aires’de tango öğrenmekti😍😍

2016 Yılında Yaptıklarım

31 Aralık 2015-01 Ocak 2016

• Buenos Aires  Palermo’da yer alan bir apartmanın terasında yeni yıla girdim. Internations.org sayfasında yayımlanan bir ev partisiydi. Sabaha kadar havuzlu terasda inanılmaz Buenos Aires manzarasıyla eğlenip,sabaha karşı Palermo’da oturduğum eve döndüm.

01 Ocak 2016 Patagonya Yolculuğu başlıyor.

Sabah 3 saat uyuduktan sonra sırt çantamı hazırlayıp, taksiye atlayıp, 12:30 da hareket eden otobüs ile Bariloche’ye vardım.

02 Ocak

24 saatte otobüs ile Bariloche’ye vardım. Bariloche’de 4 gün kaldıktan sonra otobüs ile 2 saat uzaklıktaki El Bolson şehrine gittim. Burada iki gece kalıp otobüs ile El Calafate’ye geçip Perito Moreno buzullarını gördüm. Oradan El Chaltén’e geçip bir hafta trekking yaptım. Çadırda kaldım.

El Chaltén’den Puerto Natales Şili’ye geçip hayatımda ilk defa ata bindim. Torre de Paine’de trekking yapmak isterken hava kötü olduğu için üç günvbekledikten sonra Punto Arenas şehrine geçtim. Patagonya’nın son durağını  El Fin del Mundo denilen Ushuaia’ya vararak yaptım.

2 ŞUBAT  5 MAYIS BUENOS AIRES GUNLERI

Bu dönemde hayallerimin şehri Buenos Aires’de tango ve ispanyolca kurslarına devam etmeye başladım. Tango Kursunu yoğun olarak La Viruta ve Dni tangodan aldım. Tango öğrenmek ıldukça ucuz. Ders saat ücreti neredeyse 10 tl gibi bir ücrete denk geliyordu.

Mart Nisan aylarında Lenguas Vivas Enstitüsünde ispanyolca derslere devam ettim.

MART

Mendoza San Rafael Gezisi

29 NISAN -1 MAYIS URUGUAY

1 Mayıs da Uruguay Montevi

deo da plazada çalışan emrkçilerin bayramını kutluyorduk.
MAYIS

Iguazu Şelaleri ini görmek için gittim ama boğaz enfeksiyonu başlayınca göremeden Brezilya’ya geçiş yaptım.

MAYIS HAZIRAN TEMMUZ  BREZILYA

Mayıs da Lenguas Vivas okulundan arkadaşım Nelson’un arabasıyla Brezilya’ya geçiş yaptık. Buenos Aires den üç günde Nelson’un memleketi Mins Gerais e vsrdık. Ben hasta olduğım için tüm aile bana yardımcı oldu. Daha sonra Sao Paulo ya geçip onun abisinin evinde kaldık. Bu sürede hep aile ile birlikteydim. Ne zamanki Brezilya da seyahate haxır hissettim ve Rio ya doğru yola çıktım. Bu düreç de Rio de Jenario Petropolis, Buzios Paraty Trinidade seyahatlerini gerçekleştirdim.Trinidade de hayatımın tecrübesi olacak okyanusa adım attığım nokta ölümle yüzyüze geleceğim nokta olacaktı. Azgın dalgalardan iki sörfcü tarafından kurtarılmak hayatımın hediyrsi olacaktı. Daha sonra gönüllü olarak çalıştığım Cunha Source Temple da iki hafta kaldım. Source Temple da değişik aktiviteler yoga, biodance, kug fu, chi kung, flow art vb ve rebearthing deneyimi yaşadım. Ve bu süreç benim boğulma şokunu atmama yardımcı oldu.

Daha sonra Sao Paulo ya dönüp, Brasilia, Fortaleza, Jericoacoara ve Lençois Maranheses Sao Luis ve Belem kuzeydoğu Brezilyaya ulaştım. Belem den bir hayalim olan Amazon Nehri Gemi yolculuğunu gerçekleştirdim. Bu yolculıkta Alter de Châo ve Manaus duraklarında inip, beş günlük molalar jungle turu yaptım. Mansus dan Tapatinga Leticia ya  bir haftada vardım. Leticia ile Kolombiya ya giriş yaptım. Leticia ve Puerto Nariño da 5 gün kaldıktan sonra Kolombiya’nın karayip sahilleri Catagena ya uçak ile geçtim. Cartagena Santa Marta Riohacha Cabo de la Vela dan sonra Bogota Istanbul seyahatiyle iki ay gezime ara verdim

Ekimde tekrar Bogota’ya dönüp, Kolombiya Salento, Manizales Guatepe, Medellin Jardin Antioquia, Pereira, Cali, Popayan, San Agustin, Macoa ve Ipiales den Ekvadora geçtim.

Ekvator Quito Mindo Otavalo. Baños Puerto Lopez Montañita ve Salinas ve Peru ya giriş yaptım.

Peru ya geçişimde seyahatimde bir ilk olarak cüzdanım çalındı.

Peru da sınurdan Limaya vsrdıktan sonra Machu Pichu da 14 gün gönüşşü olsrak çalıştım ve Calca da 2 hafta gönüllü çalıştım. Daha sonra Puno Lago Titicaca Isla de Sol Bolivya La Paz, Arequipa Peru ve Şili ye geçtim.

Şili San Pedro de Atacama dan çölü geçerek Kuzey Arjantin e geçiş yaptım. Purmamarca Tilcara Jujuy Salta Cafayate Humahuaca Iruya ve Bolivya ya tekrar giriş yaptım. Tupiza Salar de Uyuni Sucre ve Oruro üzerinde Iquique Şili sahillerine vardım. Artık kuzeyden güneye inmek zamanıydı. Antofagasta la Serena Valle de Elqui, Coquimbo ve Viña del Mar, Valparaiso Santiago Valdivilla Puerto Varas, Puerto Mont Chiloe Villarica Pucon ve Santiago.. Artık Güney Amerika turumu tamamlamıştım. Kuzeye çıkma zamanıydı. Santiago da bir hafta dinlendikten sonra Lima Meksika uçak bileti alıp, üç günde otobüs ile Limaya vardım. Meksiko dan San Migul de Allende Guanajyato Taxco Oaxaca Palenque, Tulum  Bacalar Carmen Plajı ve Isla Mujeres

Bu süreçte en olumsuz olanlar

Cüzdanımın çalınması

Bir boğulma risli

İki sefer su gıda vb bakteri ile mide bağırsak enfeksiyonu

Bir kere boğaz enfeksiyonu

Bir kaç kere allerjik grip