Bacalar, Meksika’nın Plaj Sahilleri

28 Mayıs 2017, Bacalar, Meksika

Mayab otobüsü üç saatlik tahmin efilen yolculuğu dört saatte kat etmeyi başarmış, saat 20:00 civarı Bacalar terminaline gelmişti. Oradakilerden sorunca taksi ile Grey Monkey Hostele taksi ile gitmeye karar verdim. Grey Monkey hostele geldiğimizde, hostelin göl kenarında olması ve geniş bir alanı olması hoşuma gitti. Resepsiyonda görevli Victor vardı bana çift kişilik yatak gösterdi ve 200 Peso olduğunu söyledi. Ben de taksiye ücretini ödeyerek yolladım. Bir süre bekledikten sonra bana sıra geldi ve kayıt yaptık. Parayı da verdim ki bizim gencin aklına şefine sormak geldi, arayışı sanki ben orada yokmuşum gibi. Şefi 300 peso diyince, benim sinirlerim başuma çıktı, çocuğu boğabilirdim. Bir saat zaman kaybetmiştim. Ve hiç bir sprumluluk dıygusu olmadan beni oynatması beni çok üzdü. Belki de yanlış yerdeydim. Aşırı tepki gösterdim ve uzun süredir kenfimde görmediğim öfke beni yeni bir kimliğimle karşı karşıya getirdi. Ateş elementini piramitleri ziyaret ederek oldukça almıştım. Paramı pasaportumu sldım, hiç tanımadığım bir şehirde gece 21:00 de yürümeye başladım. Göl kenarından yavaş yavaş ilerlemeye başladım. Gecenin karanlığı bir yandan sessizlik. Maps.me aplikasyonundan en yakın ve en iyi hosteller arasında bulunan Yak lake House u bulup, on dakikada kapıya vardım. Gostelin paar akşamı full oşduğunu biliyordum. Ama gecenin bir saati tüm hostelleri aramaya niyetim yoltu. Ahşap büyük bir kapıdaki zili çalınca açıldı. Kapıyı iterek içeri girdim. Durumu anlatınca resepsiyon görevlisi  iki blok sonra bie blok yukarı çıkarsam Hotel “Pueblo Viejo” olduğunu ve dormitorio odalarının olduğunu söyledi. Ortalığın çok karanlık olmadı beni sokak konusunda tereddütte bıraktı. Ama sahilde lüks bie resrauran karşısında bulunan otoparkdn yukarı doğru çıktım. Neyseki maps.me de pueblo viejo bulundu da elimle koymuş gibi buldum. Kapıya yaklaşınca kollarında dövmesi dikkat çeken kara saçlı bir genç kapıya geldi ve kapıyı açtı. Güleryüzlü ve içten karşıladı. Yatak fiyatının 250 peso olduğunu söyledi. Oda ve yataklar oldukça temizdi. İstersen çantanı bırakıp gidip arayabilirsin dedi. Bırakıp, çıktım ki, iki blok yürüdükten sonra geri döndüm. 50 peso için tüm geceyi sokakda geçirmek oldukça anlamsızdı. Geri döndüm ve oda için ödememi yapıp, güzel bir duş aldıktan sonra bir şeyler yemek için plazaya yürüdüm. Plaza hayal kurıklığu, üç beş satıcı ve yiyecek olarak  tamal vardı. 12 pesoya bir tamal alıp, yedikten sonra hızlıca otele dönüp, odama yatağıma attım kendimi. Odada tek kişiydim. Klima ve tv konforu ayrıca banyo çift kişilik yatak. Uzun süredir bu kadar güzel uyumamıştım. Sabah çok erken olmasa da utandım. Otelde kahvaltı olmadığı için gidip, yiyecek bir şeyler aldım. Mercado denilen bir yer var çok büyük değil ama her şey var. Otele dört blok uzaklıkta. Burada Oaxaca peyniri seviyorum. Kilosu 100 peso imiş yarım kiko aldım daha az satmıyorlardı. Salatalık dometes papaya derken abartmışım. Otele gelip güzel bir kahvaltı hazırladım. Ne güzel tesadüf otelde kavanoz kavanoz reçel vardı sordum misafirler içinmiş. Yani bizler için😍😍 Ananas mı şeftali mi derken. Sonra elimde olan türk kahvesini pişirdim Max ile içtik. Bir de kahve falı üzerine.
Çıkıp göl kenarında biraz yürüdüm. Tak hostelin yanında iskelede oturdum. Benim biraz önümde bsşka bir kız oturuyordu. Facebookta location verdikten sonra arjantinli arkadaşım Gabriela Casa Tortugas hostelini tavsiye edince, hosteli drğiştirmeye karar vermiştim. Tabii hostel 3 km daha uzaktı ve bu arada düşünceler içindeydim. Gitsem mi gitmesem mi..Kızla bir anda konuşmaya başladık. O da Casa Tortuga’da kalıyormuş. O da güzel bir enerjisi var dedi. Şimdi Lulu da kalıyorum dedi. Neyse gideyim dedim. Tam konuşurkrn yağmur yağmaya başladı. Vedalaşıp, koşmaya başladık. Hostele dönüp, öğlen yemrğininyedikten sonra Max ile vedalaşıp taksi bulmak için yola çıktım. 25 pesoya anlaştık ama 30 peso imiş. Hostel vardım ve ohb artık rahatım dedim ki… Bir poşet sebze meyvayı koymak için mutfak sordum ki.. Bu hostelde mutfak yokmış. Mükemmel bir yer yok. Tam geri dönmeyi düşünüyordum ki.. Geldin artık Nez bir rahatla nefes al dedim. Malzemeleri dolaba koydurdum. Doğru göl kenarına hamağa sakinliğe doğaya.