Cascadas de Agua Azul, Mavi Su Şelaleri, Palenque, Meksika

22 Mayıs Pazartesi, 2017 Palenque, Meksika

20 Mayıs gecesi vardığım Palenque’de dün anrik kent harabelerine gittikten sonra bugün Cascadas de Agua Azul şelalelerine gitmeye karar verdim. Sabah erken çıkmak istesem de dün gece eft yapmak için geç yattığım için uyanamadım. Sabah 10:30 gibi hostelden çıkıp, tarif edilen durağa gittim ama yanlış yürüdüğüm için geri dönmek zorunda kaldım. Bu arada dolabımı da kilitlemediğimi hatırlayınca hostele geri döndüm. Bahçede oturdum biraz blogumu yazıp, arjantinli bir çiftle lafa daldım. Tabii konu Türkiye olunca konu çok. Atatürk ve devrimleri, türklerin kökeni. Sonra, saat 13:00 gibi çıktım. Neyse ki çok beklemeden dolmuş kalktı. Bu arada burada kakaolu bir içecek içiyorlar. Ondan içtim. Yol San Cristobal de las Casas yolu, iki gün önce geldiğim yolu geri döndüm. Yaklaşık 1,5 saatte anayolda Cascadas de Agua Azul yol ayrımında indim.

Tabii zannediyordum ki şelaleye kadar varacağım. Şelaleye 4 km varmış. Sadece taksi var. Hadi yürüyeyim dedim, yürümeye başladım, araba sesini duyunca geçerken el kaldırdım. Hemen durdular, arabada bir çift.. Hemen sohbete başladık. Onlar da San Cristobal’e gidiyorlarmış. On dakika içinde şelale park girişine vardık. 40 MXN pesosu ödeme yaparak biletlerimizi aldık. Tabii arabayı park edip, Şelaleleri görünce ohh iyi ki gelmişim dedim.

Düzenle

Suyun öyle bir güzel rengi var ki bir anda huzur veriyor. Uzun süredir piramitlerde, antik şehirlerde topladığım karışık enerji dağıldı havalandı.. Bir kaç fotoğraf çektikten sonra çiftle vedalaşıp, şelale boyınca yürüyüşe başladım.Yol boyunca şelaleyi soluma alıp, sağ tarafda sıralanan hediyelik eşya dükkanları ve restoranlara bakındım.

Chiapas doğası çok yeşil ve tropik ormanları da kapsıyor. En çok da ambar dediklerin fosil taşlar yeşim taşları var. Biraz yürüdükten sonra sakin bir yerde karar kılıp, yüzme plaj havasına girdim. Ortada bir kaya var gözüme kestirdim  gittim konumlandım. Suyun skışında alt havuzda 4-5 çocuk yüzüyorlar oynuyorlardı. Hava sıcaklığı 40 derece olup, nem de yüksek olunca, kendimi hemen soğuk sulara attım. Yeşil ve mavinin tonları bir anda kucakladı. Su soğuk olunca 10 dakikadan sonra çıkıp biraz güzel kayamda dinlendim. Öğleden donra güneşin aşağıya doğru aktığı bir zaman diliminde olunca ortalık oldukça sakindi. Birazdan çocuklar da bir iki dağıldılar. Ben 9 aydır yanımdan ayırmadığım Orhan Pamuk “Yeni Hayat” kitabını sanki önemli bir şey yapacakmış edasıyla çantadan çıkardım. Kitap kapağo aşınmış sayfalar yıpranmış. Artık don günlerimiz Küba’dan Istanbul’a geçerken bir yerde bırakmayı düşünüyorum. Ne kadar okusm da bıkamadım nedense. Sevgi böyle bir şey işte.. Kitabın kah bir bölümünden üç sayfa okuyup, başka bölüme atladım ki, ufak tefek melez bir kızla, bir mrkdikalı gencin yaklaştığını gördüm. Geldiler kayanın benim sağımda kalan bölümüne yerleştiler. Hemen suya girdiler, konuşmaya başladık kız ispanyolca bilmiyor, Texas da okuyormuş. Genç buralı, Meksika’dan. Nasıl tanıştınız diye sorunca, internetten bir arkadaş aracılığı ile tanışmışlar, kız 4 günlüğüne görmeye gelmiş, tabii ilk görüşmeleri, yarın da dönüyormuş. Sanki hiç ayrılmıycakmış gibi zamana bıraktılar kendilerini. Tekrar suya girmiştim ki, yerime döndüm. Suyun ortasında olup, doğayı dinlemek oldukça keyifli geldi. Kendime niye erken gelmediğim için kızdım. Tabii doyumu yok. Biraz sonra 17:30 da sevgililer ayrıldılar. İçlerinde saklayamadıkları sevinç. Ben de biraz daha yüzüp, 18:30 gibi dönüşe geçtim. Son defa şelalelere baktım ve çıkışa salındım. Tam girişte sarı bir spor araba gördüm, yola kadar binebilir miyim dedim. Pek mutlu görünmese de kabul etti. Genç rusmuş. Yolda beni bıraktı, geldiğim gibi Palenque’ye döndüm.

Ulaşım Palenque’den 50 MXN peso gidiş 50 MXN dönüş 40 MXB giriş

Ayrıca Palenque’den antik kent ve şelaleyi kapsıyan tur 400 MXN peso

San Ctistobal de Las Casas’dan günü birlik turlar var 600 MXN peso antik kent ve şelaleyi kapsıyor.

3 Comments Add yours

1. alev says:

Super bir gezi olmus Nez’cim.Bir solukta okudum.Sevgililer ve sen gozumde canlandiniz. Yeni Hayatin hangi bolumlerini okudun merak ettim.
    Seni cok seviyorum cesur insan

Liked by 1 person

1. Teşekkürler Alev’cim.. Yeni hayatın Mehmet ile karşılaşmasını

2. Mehmet ile karşılaşmasını, onun kitabı sütekli yazışı Canan’ın kendnii hasta hissetmesi, bitmek bilmeyen otobüs yolculukları.. Sevgililer çpk tatlıydılar 😍😍 Canımsın ben de seni çok sevşyorum. 💛💚💙