Tesadüfle Dolu Yıldızlar Yolu, Elqui Vadisi, Alcohuaz

21.03.2017. Pisco Elqui, Şili, Güney Amerika

Dün geldiğim Pisco köyünde mutlu bir sabaha uyanıyorum. Vadi enerjisi ile beni sarıyor. Kahvaltı için bir şeyler aldıktan sonra bahçede Kameriyede kahvaltımı yapıyorum.

Bahçe öyle güzel ki hiç bir yere kıpırdamak istemiyorum. Bir süre sonra, bir yerleri görmek isteğiyle kıpırdıyorum. Nancy, köyler arası toplu taşıma aracı çok olmadığından, otostop yapıldığını söylüyor, zaten bana da çok yabancı değil. Çıkıyorum yola, Horcon, Pueblo Artesanial’a doğru. Daha bekleme pozisyonuna geçmeden bir araba duruyor. İş için seyahat edenler hep duruyorlar.

Horcon, Pisco Elqui köyünden 9 km uzaklıkta. Köyün girişinde El sanatları satılan dükkanları, cafe ve restaurantların yer aldığı Artasenial Pueblo yaratılmış. Öğlen güneşinin etkidi artırdığı bir saatte orada oluyorum. Düşük sezon nedeniyle, çok turist olmadığından çarşı sakin görünüyor. Nehrin sesini duyunca, sese doğru ilerliyorum. Çarşının arkasına foğru ilerlediğimde ağaçların arasından suyun akışını görüyorum.

Nehir adını vadiden almış. Elqui ❤ Nehri And Dağlarından başladığı yolculuğuna vadi boyunca devam ediyor. Tabii onu kucaklayan vadi havuzunda üzüm bağları ve sebze meyve yetişiyor.Ne demeli bereketli topraklar🌿🌾. Suya doğru yaklaşırken çıplak ayaklarını suya sokmuş bir kız görüyorum. Kendi halinde şarkı mırıldanıyor. Hemen özeniyorum ben de kızın sağına doğru ilerleyip, ayaklarıma özgürlüğünü veriyorum. Suyla kavuşunca, suyun buz gibi soğukluğundan bir anda uyuşuyorlar. Biraz sonra kız, biraz ilerisinde masaj yapan arkadaşının işini bitirmesi üzerine ahenkli bir şekilde ayakkabılarını giyiyor ve arkadaşına ilerliyor. Ben suyun akışıyla birlikte vadiyi hissetmeye çalışıyorum. “İşte sana geldim konuşalım 😇😍”. Ne zaman ki andan sıyrılıyorum devam etme zamanı geliyor. Geziniyorum çarşıda.

Cafede çalışan gençler, bana kağıda nerelere gidebileceğimi yazıyorlar. Yolun yokuşuna doğru devamında 9 km sonra Alcohuaz köyü var. Yola çıkıyorum, ama yolda yaşam belirtisi yok. Çaresiz vadiden esen tstlı esintinin havasına da kapılarak yürümeye başlıyorum. 15 dakika ilerliyorum ki bir araba geliyor çok yakına gidiyormuş ama biniyorum. Sonra tekrar yürümeye başlıyorum. Bir araba duruyor. Araba Şilide çokça kullanılan pikap türü. Arka koltuğa yerleşiyorum. Arabada Horcon köyünde gördüğüm iki kadın da var. Ön koltukta nehirde gördüğüm kız oturuyor. Konuşuyorlar. Üç şilili arabada sohbet ederken benim takip etmdm imkansız. Sadece dinliyorum. Kısa bir süre sonra varıyoruz. İnerken nerelere gidebileceğimi soruyorum. Hemen bakışlarıyla sarıyorlar. Önce markete uğrayacaklarını daha sonra bana yardımcı olacağını söylüyor. Onlar yiyecek bir şeyler alıyorlar. Konserve salata gibi, ben de domstes ve keçi peyniri görüp alıyorum. Domatesler vadide yetişiyor ve çok lezzetli. Çıkıyoruz. Alcohuaz küçük bir yer. Biraz yürüyoruz bir evin önüne geliyoruz. Kapıyı çalıyorlar, güler yüzlü bir bayan açıyor, giriyoruz içeri. Hemen kapının girişinde sağda yer alan sehpanın üzerinde kumaş boyaması gözüme çarpıyor.

Şöyle hemen oracığa oturup, kalınan yerden fırçayı elime alıp boyamak istiyorum. Evin salonu küçük, doğru yürüyüp arka kapıdan bahçeye çıkıyoruz. Hemen bahçedeki masaya oturuyoruz. Montserrat ile sohbetin içinde buluyorum kendimi. Derin mevzular, kimi zamanlar duygulanıyorum. Bu arada Consuelo sofrayı hazırlıyor.

Yarım saat sonra dört kadın sofra başında gülerek sohbet edip, dertleşiyorduk. Bir anda nerde olduğumu unutuyorum. Beni saran vadi enerjisiyle güzel insanları karşıma çıkarmıştı. Bahçede çocuklar, dalmaçyalı köpekler ortamı şenlendiriyor.

Ayrılıyorum, yürüyorum vadide..

Monserrat’ın söylediğini hatırlıyorum. “Vadide olman yeterli, bir yere gitmen gerekmiyor.”

Akışı hissetmek ve doğru yerde olmak böyle bir şey.😍😇❤