Castro, Chiloe’den Pucon’a Otostop Hikayeleri

9 Nisan Pazar günü Pucon’a gitmek üzere Castro, Chiloe adasından yola çıktım. Hostelden çıkınca şehrin çıkışında yer alan Shell benzin istasyonuna kadar yürüyorum.

Biraz bekleyince elimi kaldırmadığım halde bir taksi duruyor, ben de acaba yanlış mı anladı diye düşünüyorum, ve iyice emin olmak için para veremeyeceğimi belirtiyorum. Sorun olmadığını zaten kuzeye doğru gittiğini belirtiyor. Yolda sohbet ediyoruz. Otostop yapmanın iyi tarafu hep sohbet halinde olup, kendi kültürüm hakkında daha fazla bilgi verme imkanı olması. Dalcahue gitişinde beni bıraktı. In dakika sknra bif kamyonet durdu Puerto Mont’a gidiyormuş, yola çıktık. Tabii aksan çok değişik bir de konu Orta doğudan Rusya’ya geçiyor. Ama Chiloe adasını şöyle yüksekten izlemek çok keyifliydi. Yolculuk  yaklsşık 3 saat sürüyor. Bunun içinde bir de 30 dakikalık feribot geçişi var. Ama feribotun dolması hareketi zaman alıyor. Puerto Mont’a vsrdığımızda akşam 18:30  civarıydı. Sürücü beni Cruz del Sur firmasının terminali önünde benzin istasyonlarının önünde bıraktı. Arabalar 2 şerit halinde geliyor ama sağ şeritten gelen çok az. Hiç umudum yoktu ki, bir araba uzaktan beni gördü, yavaşladı ve durdu. Sordum, “kuzeye gidiyorum, tatildeyim beni bakalım yol nereye göyürecek”dedi. Atladım. Şili’de yollar hep otoyol ve çok pahalı, hayliyle güneyde yollar çok güzel. Her 50 km de neredeyse 6.000 peso veriliyor. Oldukça sevimli bir erkek, adı Nelson. Santiago’da yaşıyormuş. Her şeyi bırakıp Villarica’da yaşamak istiyor. Bir arazi beğenmiş, yaklaşık US $10.000 fiyata. Yarın sabah alacağını belirtti. Ordan buradan konuşuyoruz. Sürekli gülüyor ve her söylediğimi sonunu getirmeden anlıyor. Castro’da hostelde gönülü olarak çalışırken hiç sevmediğim halde ütü yaptığımı diyince “porque la vida llega, asi que necesitas aceptar todo” diyor. Şöyle yol bitmeden sürsün istiyorum. Osorno’da kalacakmış beni saat 20:00 de otoyolda Copec istasyonunda bırakıyor. Daha 2 dakika içinde iş için seyahat eden bir pikap hemen beni alıyor. Serena şehrine gidyorlar. Arabanın önünde iki erkek oturuyor. Artık benim de uykum geliyor. Pucon’a varmak hayal gibi görünüyor. Gece bir yerde uyumayı düşünüyorum. Villarica ayrımına geliyoruz. Onlar da Temuco’da uyumayı düşünüyırlarmış. Gece yarısı bir yer aramaktansa  beraber gitmek daha mantıklı geliyor. Temuco’ya varıyoruz. Bir kaç hostal aradıktan sonra bir yer buluyoruz. Benim için tek kişilik oda 10.000, onlar için 25.000  cabaña. Şöyle geniş bir yatağım oluyor. Sabah uyandığımda şöyle biraz şehti gezmek istiyorum. Ama biraz yürüyüp, marketten ekmek peynir ve de kahve alıp, kahvaltımı yapıp, hostala dönüyorum. Otostop için ana yola nasıl çıkacağımı soruyorum. Yürümeye başlıyorum tabii hastane yanında bir parkda oturup, dinlenmek istiyorum. En yakın bankda çıcuklu bir bayanın yanına oturuyorum. Konuşmaya başlıyoruz. Çocuklarını okula göndermiş, bekliyor. Konuşmaya başlıyoruz. Parkda dolaşan çingeneler konusunda dkkatli olmamı söylüyor. Güney Amerika’nın bir ucunda çingeneler, her yerde çingeneler. Nasıl yayılmışlar hayret ediyorum. Watsup telefonumuzu pahlaşıyoruz, bir daha ki sefere beni Temuco’ya davet ediyor. Vedalaşıp, yola devam ediyorum. Bir istasyon önünde otobüsler duruyormuş, şehir içi olunca otostop çok mantuklı gelmedi, zaten ucuz da olunca 1.700 CLP  ödeyip, Villarica için otobüse biniyorum. Otobüs Villarica’da durup Pucon’a devam ediyor. Bir saat sonra Villarica’ya vardık. Lonely planet kitabımdan bulduğum hostel Torre Suiza’ya doğtu yürümeye başladım. Yolda yolları süpüren belediye görevlisi iyi günler dleyip yardıma ihtiyacım olup olmadığını sordu. Hostel deyince, biraz ilerde aradığım hostelin adını söyledi.

Hostele gittiğimde in cin top oynuyordu. Bir gece için 9.000 CLP ücreti ödedim. Eşyalarımı bırakıp, şehri dolaşmaya çıktım.