San Isidro, IRUYA, SALTA

IRUYA,

Gece çok şiddetli yağmur yağmasıyla Iruya gerçekleriyle başbaşa kaldım. Malum bir günlüğüne gelmiştim buraya.. Yağış olduğu için tüm otobüsler iptaldi.Yol toprak olduğu için yağış sonrası otobüslerin geçmesi çok tehlikeliydi.Zorunlu olarak bir gece daha kalmak durumundaydım. Sabah yağoş durduğu zaman arkadaşlar San Isidro’ya gidelim dediler.Bir gün önce kurumuş görünen nehir bugün değişmiş canlanmış başka bir havaya bürünmüştü.Biraz gidiş yolu konusunda oyalandık. Önce köprüyü geçip bir yok bulmaya çalıştık, olmayınca çaresiz tekrar plazaya gelip,

onun bir ucundan aşağı salındık.

Nehir geçişi neyse ki çok zor değildi. Daha sonra iki taraflı evleri geçip, daha sonra da bir kiliseyi geçtik.

Yol düz bir şekilde devam ediyordu. Ne zaman ki yol bitti, nehire doğru patikayı devam ettik. Nehire varınca yönleri gösteren bir tabelayla karşılaştık. Patika yukarı doğru giderken, devamını kaybettik. Arkadaşlar nehirden geçelim dediler.

Ama oradan mı buradan mı bir türlü karar verilmiyor. Bu arada okuldan dönen bir genç patikanın devamını gösterdi.Grup ikiye ayrıldık, Lucho ve ben nehrin paralelinde devam eden tepe üzerinde patikadan, diğerleri nehirden yürümeye başladık. Bu karar aşamasında herkesin kendi karakterine uygun bir seçin yaptığını gördüm. Lucho sürekli patikayı kaybedip, nehirde yol ayırıyor, ben nehirden gitme fikrine hiç yaklaşmıyor, hep tepelerde yol ayırıyor, diğerleri sadece nehirden sulardan yürüme fikrine yakın görünüyorlardı. Bir anda zaman yolculuğunda bir erkek arkadaşımın bana yazdığı epostada “Bir nehri geçmek isteyio, her denemede suya batıp, üşütüp, hastalanıyorsan, belki de nehri hiç geçmek gerekmiyor” sözleri aklıma geldi”. Gerçekten ıslanmalı mı, yoksa hep kuru, güvenli mi kalmalı??

Yürüdüğümüz patika keçi patikası sadece adım sığacak yer var. Bazı yerlerden geçişte zorlandığım oldu, toprak yumuşak ve alt kısımlarında boşluklar oluşmuş. Yer yer patika alçalıp nehire inip, tekrar yükseliyordu. Bu arada çok arkamızda olan dörtlü grubun bir anda önümüzde olduğunu gördüm. Nehirden mesafe daha kısa görünüyordu. En son kısımda patika bitiyor, nehirden çakıllardan yol devam ediyor. Daha sonra nehirden ayrılıp, San Isidro’ya doğru tırmanmaya başladık. Ve sarı papatyaların güzelim görüntüsü bize eşlik etmeye başladı. Hiç bu kadar sarı papatyayı bir arada görmemiştim.

Yukarı doğru çıkarken bir genci görüyorum, nehri dinliyor seyrediyor. Nehir çok güzel diyor. Bir anda buraya günü birlik geldiğime üzülüyorum. Ve gencin o ruh haline imreniyorum.

Burada herkesin bu yolu yürümek zorunda olması ne kadar üzücü. Normal bir patika köprü hiç bir şey yok. Patika uzadıkça uzuyor dwv yarıkları geçmek için patika yeri görüyor, sonra tekrar yükseliyor. Güzel olan dağ manzarası ve sapsarı papatyalar. İlk yerleşimlerde bir evin bahçesinde dokuma tezgahıyla tekstil veya başka bir şey yapıldığını görüyorum. Tezgahı bir erkek kullanıyor. Daha sonra tekrar nehri geçip, kale merdivenleri gibi San Isidro’nun merdivenlerini tırmanıyoruz.

Bu arada saat 16:30 olmuş. Grup dört kişi kalmışız. Diğer çift de baş dönmesi olunca dönmüşler. Bir yerde empanada  yiyoruz. Hiç bir zaman empanadalar bu kadar lezzetli gelmemişti.

Saat 17:30 gibi dönüşe geçiyoruz. Nehirden devam edip, bir süre patikayı devam ediyoruz. Bu arada Christian ve Gustavo nehirden devam edince biz de nehire yönelyoruz. Bir süre ilk geçişimde oralı bir erken beni gçiriyor. Bazı kısımlarda su yükselmiş ve çok şiddetli aktığı için bacaklarım akışa dayanmıyor. Daha sonra da Lucho’ya yapışıyorum.Neredeyse şortumun tamamı ıslanıyor. Yarı bele kadar yer yer su geçişleriyle yürüyüşü bitiriuoruz. Ne diyelim macera, aventura. Saat 20:20 de hostele varıyoruz.

2 Comments Add yours

1. ysfcr says:

Kalemine ve yüreğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş yine ☺🌸