Iruya, Orda bir köy var Uzakta

Quebrada de Humahuaca kasabası yakınlarında olup, görmek istediğim Iruya kasabasına dogru yola çıkıyorum. Sabah 08:20 ve 10:30 otobüsleri vsr. 08:20 burada uyanmak için çok erken, güneş 07:00’de doğuyot. 07:30 hala ortalık karanlık. Sabah tereyağ ve reçelden oluşan   sabah kahvaltısını hostelde yaptıkdan sonra yola çıkıyorum. Terminal 2 blok. Küçük bir yer o yüzden bir yerden bir yere gitmek pek zor olmuyor. Bu arada Humahuaca ve Cafayate’de fazla kalınca yaptığım hesap tutmadı. Toplam AR$ 300 pesom kaldı. Terminale gidip, saar 10:30 için biletimi alıyorum. Bilet tek gidiş AR $ 95 peso. Daha yarım saat var ıtobüsün kalkmasına. Bilet gişesinin önünde arjantinli bir genç ile konuşuyoruz. O da ilk defa yalnız seyahate çıkmış Cuzco’ya doğru gitmek planı. Ondan rica ediyorum v sırt çantama göz kulak olması için, ATM’ye para çekmeye gidiyorum. ATM önü mahşer kalabalığı malum küçük yer bir banka ve ATM var. Çaresiz biraz bekleyip, dönüyorum. Bilet alırken gişedeki kız bana Iruya’da bankamatik olduğunu söylemişti. Saat 10:30 otobüs geliyor, çantaları otobüsün üzerine koyuyorlar.

Biniyoruz.Hareket edince bir anda dağ teğe ovalar hakim oluyot.Yol toprak yer yer çakıllı. Bir saat sonra bir yerleşime geliyoruz. Otobüsün yarısı iniyor. Kalanlar turistik amaçlı Iruy’a ziyaretine gidenler.Daha sonra tek tük ev görüyoruz. Dağ manzarasına hakim bir yol manzarası iki saat bizimle oluyor.

Yee yer kareleri hafızama kaydetmek, yer yer fotoğraf çekerek kalıcılığını sağlamak istiyorum.Böyle yolculuklarda pencereden bakıp, sonsuzlukta hissederim kendimi. Zaman akar gider. Bazen eski bir otobüsün, yıpranmış koltuğunda olduğumu unuturum. Belki de koordinatımız hiç önemli değil. Nerede olduğumuz da..Bir süre sonra San Isidro nehri kenarından kıvrılan yol şato havası veren tepede kurulmuş Iruya’ya getirdi bizi.

Seyahat üç saat sürmüş. Yol çok dar olduğu için, otobüs yolun genişleyen kısmında birkaç manevra yaparak, yönünü Humahuaca’ya gidecekmiş gibi hazırladı. Ve sürücü Iruya’geldik dedi. Dağılmış durumda olan yolcular bir anda hazırola geçtiler. Otobüsten iner inmez çevremizi hostel hospedaje için ellerindeki kağıdı elime tutuşturan sardı. Bu arada otobüsün üzerinden sırt çantaları iniyordu. Dalmışım benim çanta nerde derken baktım yere sarılmış yatıyor. Çantayı aldım ve durakta tanıştığım Lucho ile yürümeye başladık. Bir bayanın hosteli için de pazarlık yaptım, AR$ 70 için. Beraber yürümeye başladık, ayrıca bir çif ve 2 arjantinli erkek de eklendi, tam altı kişi olduk. İlk önce hostele baktık, bir oda sanki penceresiz havasız gibi geldi başka bir yer bakalım dedik. Iruya çok eğimli tepe üzerine kurulmuş, dolayısiyle sırt çantalarıyla oldukça yokuş çıktık. Sorduğumuz her yer AR $ 100 peso isteyince, geri dönüp, ilk baktığımız yerde karar kıldık. Saha sonra yemeği dışarıda yiyelim dedik. Arjantin’de en çok yenilen yemek türü milanesa. İnce bifteği un gibi bir şeyle kızartıyorlar. AR$70 peso civarı fiyat veriyorlar.

Yemekteb sonra çift dışında 3 arjantinli Lucho, Christian, Gustavo Condor gözetleme tepesine gidelim dediler. Bana kalsa gidio, kendimi yatağa atma hayalindeydim. Gece sabaha karşı saat 05:00 de hala uyumamıştım. Artık gece uyurum dedim. Bir yandan ayağımın ağrısı geçmediğinden endişem de vardı. Hemen Condoe tepesine gitmek üzere yola çıktık. Iruya’da nehrin üzerden geçen köprü iki yakayı birleştiriyor.

Köptüyü geçince de hosteller var, merkez tepede olan yerleşimde yer alıyor. Köprüyü geçip, dik yokuşları tırmanıp, yükselmeye başladık. Patika çoğunluk çakıl taşlarından oluşuyor. Yaklaşık 3.000 mt üzerinde rakım tırmandıkça nefes almayı zorlaştırıyor. İlk başta çok ümitsizdim, ama devam ettikçe hızlandım. Saat 16:00’da yola çıkmıştık, vardığımsa saat 18:00 olmuştu. Kendimi manzaraya bıraktım.

Şansımızdan ilk defa Condor, akbaba yı uçarken görebildim.

Dönüş çıkıştan kolay oldu. Hostele döndüğümüzde saat 20:00 olmuştu. Kendimi duşa ve daha sonra yatağa attım. Neyse ki arjantinli arkadaşlar tavuk makarna yapmışlar hep beraber yedik. Sonra masrafları paylaştık.

Yemekten sonra nasıl uykuya daldığımı hatırlamıyorum.