Renklerin Dağlarda Dansı 14 Renkli Tepe, Cerro Catorce Coloures, Quebrada de Humahuaca

CLICK FOR ENGLISH

Geçen yıl Arjantin’e ilk vardığımda en çok resimlerde, kartpostallarda  Jujuy sınırlarında yer alan renkli tepeleri görmüştüm ve hep görmeyi o renklerin içinde olmayı hayal etmiştim. Şili sınırlarında San Pedro de Atacama’ya varınca, haritaya baktığımda neden olmasın dedim. Purmamarca, yedi renkli tepeyi gördükten sonra sıra  Quebrada de Humahuaca’dan 24 km uzaklıkta yer alan Mirador Hornocal’dan görülebilen Cerro 14 Coloures’e gelmişti sıra.

Salta caddesi boyunca iki yanda sıralı tek katlı  evleri geçip, şehrin girişinde bulunan köprüye varıyorum. Köprüuü geçmeden bir kaç kişinin beklediğini görünce ben de katılıyorum. Birazdan minibus geliyor ayrıca, kamyonetler de var. Minubüsün hareket etmesiyle köprüyü geçip  Serratonia de Hotnocal’a giden çakıl taşlı bir yoldan devam efiyoruz. Yaklaşık 24 kmlik yol boyunca çok az yerleşim bulunuyor. Yol gittikçe dik bir eğimle yükseliyor ve manzara sadece  dağlara, ovalara bırakıyor. Bir ara plastik renklerle kaplı bir mezarlık dikkatimi çekiyor. Yer yer keçi sürülerinin otladığını görüyorum.Yol ilerledikçe yükseklik artıyor ve inanılmaz bir dağ manzarası bize ziyafet sunuyor. Yükseldikçe nefes almak da zorlaşıyor. Bir süre sonra Hornocal yerleşimi sınırına geliyoruz.

Girişte bir kapı ve iki bayrak, bşri Arjantin bayrağı, diğeri de yerleşimin olsa gerek. Buradan giriş için ücret listesi var, bu parayı burada yaşayan topluluk alıyor. Kişi başı AR$10 peso diyor sürücü. Sürücü bizim adımıza toplu veriyor. Artık tepeye doğru çıkınca yolun sonuna varıyoruz.Gözetleme alanında iniyoruz. Bekleme süresi 1 saat. Sürücü 17:00’de hareket saati diyor. Bulunduğumuz  4.300 mt rakımın etkisi ve gözümün önünde yer alan renk ziyafeti ile bir anda başım dönüyor.

Aşagı doğru dik bir eğimle devam eden patikayı yürümeye başlıyorum. Zig zag çizgileriyle tepe sanki oyun oynuyor.

Patika kenarlarında 4.000 mt yükseklikte çokça bulunan sarı otlar sanki ressam fırçasıyla çizilmiş.Yol artık bir noktada uçurum havasında bitiyor. Yolun sonunda oturuyorum, renklerin canlılığına inanmak zor.

Resimlerde daha çok efect kullanıldığı için gerçeğin hep abartıldığını düşünmüşümdür. Deniz seviyesinden 4.700 mt yükseklikte sıradağlarda yer alan zigzag çizgilerin Bolivya platosu boyunca Peru’dan gelen Yacorite kalkerli oluşumunun bir parçası olduğunu düşündüm. Bütünün bir parçası.

Doğa inanılmaz güzellikleriyle bizi hep şaşırtıyor.

NASIL GİDİLİR

Quebrada de Humahuaca’dan köprü kenarından kalkan kamyonetler ile AR$180+10

Süre 24 km 1 saat, bir saat bekleme, 1 saat dönüş. 3 saat süre ayırmanız gerekiyor.

When I first arrived in Argentina last year, I saw the most colorful paintings, the colorful hills on the border of Jujuy on postcards, and I always dreamed of being in those colors. When I got to San Pedro de Atacama on the Chilean border, I said why do not I look at the map. Purmamarca came to Cerro 14 Coloures, where he could see Mirador Hornocal, 24 km from Quebrada and Humahuaca, after seeing the seven-colored hill.
I cross the two-storey single-storey houses along the Salta caddy and arrive at the bridge at the entrance of the city. When I see a few people waiting before crossing the bridge, I agree. The minibus is coming soon, and there are also pickups. We move on a gravel road leading to Serratonia de Hotnocal, by moving the minuscule bridge. There are very few settlements along the route of about 24 km. The road rises steeply and the landscape leaves only the mountains, the oval. At one point, a cemetery covered with plastic colors attracts attention. I see locusts grazing locally. As the road progresses, the altitude increases and an incredible mountain view offers us a feast. It gets harder to breathe as it gets higher. After a while we come to the border of Hornocal settlement.

There must be a gate and two flags in the entra