San Salvador de Jujuy

26 Şubat 2017,
Tilcara’dan akşam 17:00 de ana yola çıkıp, bir saat bekledikten sonra otostopla S.S.Jujuy’a geldim. Karnaval nedeniyle herkesin elinde köpük sprey hatta ben beklerken atabadan üzerime sıktılar. Sürücü Carlos, Jujuy’un köyünde yaşıyor. Ne tesadüf ki bigilerini bırakmak için Tilcara’ya gelmiş ve yalnız dönmek istememiş ve yolda beni görünce durmak istemiş. Yol boyunca sohbet ettik. Beni şehir merkezinde hostel bulabileceğim eski terminal yakınlarında bıraktı. Akşam 08:30 olmuştu sokaklar karanlığa ve sessizliğe kendini bırakmıştı. MAPS.ME aplikasyonunu açarak hostel yazdım. Ilk çıkan hostel D-Gira idi. Bu arada lonely planet kitabından 4 tane hostel bulmuştum. Ama en ucuzu olan  Dublin hosteli için yol karışık gelince D-Gira için iz sürmeye devam ettim. Sokakların karanlık ve sessizliğinden daha çok gündüz çalışan bir mahalle izlenimi hissediyordum. Harita hostele ulaştığımı söylüyordu ama bir yer göremiyordum. Tam o anda sokağın karşısından biri hostel arayıp aramadığımı sordu. Juan hostelin sahibiymiş beni görünce ilgilenmek istemiş. Rezervasyonum olmadığını öğrenince maalesef doluyuz dedi. Yarım saat yürümüştüm ve kendimi sıcak bir yuvaya atmak istiyordum. “Lütfen, en azından başka bir hostelde bana yer bulsanız diye rica ettim.”Yukarı çıktık, benim biraz beklememi rica etti. Salonda yer bekleyen fransız bir çift daha vardı. Fransızlar güney amerikada seyahat  konusunda birinciler. Nereye gitsem dağ bayır fransız turistletle dolu. Juan bir süre sonra  bana hostelinde yer ayarladığını söyledi. Altı kişilik bir oda ve banyo içinde. Havlu şampuan sabun kombinasyonunu yatağımın üzerinde buldum. Şampuan tek kullanımlık ama harika bir fikir. Kendimi yatağa attım. Ve  Salta için couchsurfing istekleri yolladım.
27 Şubat 2017,
Jujuy
Sabah uyandığımda  hostelde güzel bir şekilde kahvaltı hazırlanmıştı. Kahvaltıda sadece reçel ve ekmek gallita kahve çay ama olması herşeye bedel.
Sabah hostelde gerekli notları aldıktan sonra sokağa çıktım. Malum feria katnaval sokaklar sessiz… Jujuy oldukça sıcak yaz günlerini yaşıyor. Bir haftadır çöl.iklimindeyimdim. Şimdi dağların yeşilini özlediğimi fark ediyorum. Düşünürken Plaza Belgranoya varıyorum.
S.S.Jujuy kolonial dönemi şehirlerinden. Plaza ve plazada yer alan kilise..Plazada bir kaç kişi var. Bir köşede bir kadın çömlekler satıyor.
Biraz yürüyünce  Basilica San Fransisco kilisesine varıyorum.
Daha sonra isteğim yöresel yemek olan bir yerde öğle yemeğini yiyip, şehre yukarıdan bakan botanik parkına çıkmak. Restoran adı La casona Alep, haritada işatetlediğim yerde bulamıyorum. Bir alt sokakda yer alan la casa de Letras a uğramak istiyorum. Maalesef o da kapalı. Karnım zil.çalmaya devam ediyor. En sonunda bir kadın polise soruyorum. Googledan adresine bakıp, beni götürmek için şefinden izin istiyor. Yol boyunca dizilerden seyahatimden konuşuyoruz. Restoranı buluyoruz ki kapalı olduğunu görüyoruz. Sarılıp öpüyorum teşekkür ediyorum. Çaresiz bir yerde bulduğum tanesi 14  pedodan 2 tane  empanada yiyorum. Biraz daha iyi hissettikten sonra Botanik parkına doğru yöneliyorum.
 Şehre yukardan bakmak gibisi yok
Uzun bir yürüyüşten sonra parkiın girişine varıyorum. Giriş ücretinin 30 peso olduğu söylenince emekli indirimi olup olmadığını soruyorum. Emekliler için 10 peso diyor. Bozuk param çıkmayınca da önemli değil buyrun diyor. Pukara’dan sonra burada da emeklilik indirimi aldığıma seviniyorum. Seyahatin sevdiğim tarafı her gün dpğada ve değişik bir yerde yürümek. Park oldukça büyük ve değişik ağaçlar var. Ağaçların gölgesinde yürüyorum yol beni tepede gözetleme noktasına götürüyor. Ahşapdan yapılmış kuleye çıkıp yere kendimi bırakıyorum. Yeşil bir tarafda, şehir diğer.tarafdq.. Geri dönüş başlıyor. Döndüğümde dükkanların hepsi kapalı adeta inzivada. Karnaval olduğu için her yer kapalı. Hostele döndüğümde odama Kolombiyalı bir gencin geldiğini görüyorum. Hostelin girişinde kasabın carniceria  açık olduğunu görünce 2 adet biftek alıyoruz etin kilosu 170 peso iki biftek için 74 peso ödüyorum. Yanına hostel mutfağında bulduğumuz pirinci pişiriyoruz. Akşamla birlikte gökten deli gibi bir yağmur bastırıyor. Geceyle gözlerimin ağırlığına kendimi bırakıyorum.
28 Şubat 2017,
Sabah kahvaltıyla birlikte blog yazılarımı yazıyorum. Hostelde çalışan Alias ile sohbet ediyoruz.
Bir gün önce bana çok güzel şehir haritası hazırlamıştı. Oldukça güzel yürekli bir genç. Checkout saatinde çantamı toparlayıp, depoya koydum ki, Alias hostel sahibi Juan’ın lokantasına gideceğini söyledi. Benim de gitmek isteyip istemediğimi sorunca ben de onunla gitmeye karar verdim. Hostelden çıkıp sağa dönüp yol boyunca yürüdük ve Mercado centrale vardık. Daha sonra sokakda satılan yemeklerin daha ucuz olduğunu söyleyince ben de o zaman oradan alalım dedim. Yöresel Tamal almaya karar verdik. Parayı ödeyecekken Alias ben seni davet ediyorum dedi. Çok duygulandım.💗 Yemekleri alıp, parka gittik çimlerin üzerinr oturduk yedik. Meğer Alias vejeteryanmış. İki adet tamalı da benim için almış. Birisi yolda yersin dedi vedalaştık.
Hostele döndüğümde çinli bir genç gelmişti. Beş yıldır seyahat ediyormuş. Fotoğraf çektik hemen.
 Otostop ile Salta’ya gitmek için yola çıktım. Otostop içim yeni terminale gidip, orada beklemeyi düşünüyorum. Yeni terminal oldukça uzakta. Sube otobüs kartını bulamayınca otobüstekilerden istedim. 8 pesos otobüs ücreti 10 peso verdim. Terminale varmadan sabırsızlanıp, indim. Maalesef yürümek zorunda kaldım. Ana yola yürürken yerdeki otlara takılıp sırt çantamla düştüm, dirseğimin üzerine düşünce dirseğim kanamaya başladı. Yol otoyol olduğu için otostop beklemek için uygun görünmüyordu. Çaresiz terminale girip 15:30 için bilet aldım. 165 Ar. Pesosu. Otobüse 20 dakika kalmıştı beklerken otobüste çaloşan birisi dirseğimi gördü, terminalde hemşire varmış pansuman yapsın diye kna götürdü. Jose hemşire türk olduğumu öğrenince facebok adresimi aldı. Saat 15:30 da otobüsüme bindim ve Jujuy için elveda.
KONAKLAMA
D-GIRA HOSTEL
ADRES Goritti 427  San Salvador de Jujuy  ücret 160 Peso kahvaltı dahil, adresi map.me den bulabilirsiniz.
Kahvaltıda kahve çay çeşitleri ve marmelat süt reçeli var.
Havlu tek kullanımlık şampuan ve sabun veriliyor. Odalarda banyo var ve oldukça temiz. Tabii sıcak su da var.
Ucret 160 Ar.Pesosu
ULAŞIM
Collectivo SUBE geçerli, 8 peso ücret. 10 peso verip birisinden rica edebilirsiniz

2 Comments Add yours

1. ysfcr says:

Yine iki nefis yazı. Kalemine ve yüreğine sağlık..

Liked by 1 person

1. Teşekkürler, okuduğun için ayrıca. Biraz güncel tutmaya çalışıyorum. Sevgilerv