La Paz’dan Arequipa’ya

07 Şubat 2017, La Paz, Bolivya

05 Şubat akşamı La Paz’a vardım.

Şehir dağların heybetli görüntüsü arasında sıvasız tuğla binalar ve yeşilsiz alanlarla oldukça bunaltıcı bir şehir olmuş. Bir gğn sokaklarda yoruluncaya kadar dolaştıktan sonra akşamına daha önce gidemediğim Arequipa’ya gitmeye karar verdim. Sabah malum kahvaltı yapmadan çıkmak olmaz. Kahvaltı ve duş derken saat 11:00 de ancak kendimi dışarı attım. Terminal hostelin bulunduğu konumdan 10 blok uzaklıkta olduğu için yürümeye karar verdim. Hava güneşli oşduğu için pek de zor olmadı. Terminale vardığımda saat yaklaşık 11:30 olmuştu.

Neyse ki terminal de turizm informasyon var. Puno ve Arequipa için otobüs firmalarını sordum. Açık olan 3 tanesine saat ve fiyat sordum. Zaten otobüsler Copacabana üzerinden gidiyormuş. Copacabana’da bir Puno’da bir yoplam iki aktarma yapılıyor. Fiyatlar da 180 Bolivanos Arequipa, 100 Bolivanos Puno. Biraz oturup dinlendikten sonra turizm ofisindeki bayana La Paz’a yakın sınıra nasıl gidebileceğimi sordum. Otobüsler zorunlu Casani sıınırından geçiyorlar dolayısiyle Copacabana üzerinden. Desaguadero sınırına giden dolmuşlar Cementario’dan kalkıyormuş. Yolun karşısına geçip ilk gelen dolmuşa bindim.Yaklaşık 10 dakikada Cemenrario’da indim. Tabii köşede Copacabana otobüsleri var. Beni ısrar ederek otobüse yönlendirmeye çalıştılar. Köşede duran polislere sordum. İlk sağ ve tekear sağa dönünce yolun sonunda dolmuşları buldum. 15 Bolivanos. Sırt çantasını dolmuşun üzerine attık. Hemen son kalan koltuklardan birine yerleştim.Dolmuşun tamamı local bolivyalılarla dolu.

Yaklaşık 2,5 saatte Desaguadero’ya vardık. Uluslararası köprü içün 10 dakika yürümek gerekiyor.

Tabii araba geçişi olmadığı için bisiklet tipi taşımalar var.Sınırda fazla kalabalık yoktu. Bolivya çıkışını yaptırıp Peru’ya geçtim. Süreyi iki ay bastılar. Hemen musır ve peynir meyva alıp, Puno dolmuşlarının kalktığı durağa gittim. 12 Soles Puno.. Hemen hareket etti. Yaklaşık 2 saat olmadan Puno’ya vardık. Terminal Zona’dan yürüyerek ana terminale gittim.

Arequipa için 17:45 otobüsüne 40 Solese bilet aldım. Bekleme sürem hiç olmadı. Kendimi VIP koltukların rahatlığına buraktım.

Arequipa’ya vardığımızda saat geceyarısı olmuştu. Tarihi merkez için taksiye 10 soles verdim ve hostele geldim.