COPACABANA LA PAZ

05 Şubat 2017, Isla del Sol, Lago Titicaca, Bolivya

Sabah Isla del Sol’da güzel bir günle uyandım. Burada gece çok erken ılduğu için yaklaşık 9 saat uyumuşum. Kahvaltı ve kahve için teknede tanıştığım Belçikalı arkadaşım Stephan ile sahile doğru yürüdük. Bir kaç kişinin elinde kahve bardağı görünce hemen sorduk nerden aldıklarını. Bir büfede satuyorlarmış. Hemen 2 bardak sütlü kahve aldık. Kahve 5 Bolivanos. Stephan kahveler benden olsun dedi. Aldık kahveleri kendimizi göl kenarında çimlere attık. Bir yandan da etrafı incelerken tekne bilet gişesinin açık olduğunu gördük. Stephan dur bir bakayım tekne varsa sabah gidelim dedi. Öğrendik ki sabah 08:30 da varmış. Hemen bir sokak arkada olan kaldığımız yere dönüp eşyalarımızı aldık. Stephan önden gidip biletleri aldı. Gelirken 20 Bolivanos ödediğim için bilet için parayı verdim.  Biletleri 30 Bs’a almış. Benden farkı almadı. Tekne yanaşınca bindik, adaya gelirken yukarda açık havada oturmuştuk ve çok rüzgarlı olduğunu hatırlayınca içerde oturalım dedim. İyi ki içerde oturmuşuz. Sabah ki teknede tamamiylr kampçılar vardı. Tüm sırt çantaları tejnenin ortasına üst üste yığıldı. Biz köşeyi kapmıştık.

Birazdan tıka basa dolunca hareket ettik. Yol aldıkça yağmur ve arkasından dolu bastırdı. Yukarıda oturanların hepsi aşağı kaçtı ama yer olmayınca ayakta durmak zorunda kaldılar.

Copacabana iskelesine şiddetli yağmurla giriş yaptık. Stephan onun oteli sahilde ve yakın olduğu için orada lobide oturmamızı teklif etti. Lobide wifi kullanarak fotoğrafları paylaştım. Bir saat sonra yağmur dindi, biz de işlerimizi halletmiş olduk. Sabah kahvaltı yapmayjnca iyice acıkmıştık. Bir lokantaya oturup öğle yemeğini yiyip, Stephan ile vedalaştık. Sırt çantamı hostelde bıraktığım için, plazaya doğru yönümü çevirip, hostele gidip eşyalarımı aldım. Meydan’a tekrar döndüğümde 13:30 olmuştu.Saat 14:00 de La Paz için yola çıktık. Bilet için 35 Bs ödedim.

Otobüse yerleştim. Yanımda yöresel kıyafetler içinde şapkalı bir bayan oturuyor. Sürekli Copacabana mısırı dedikleri tatlı patlamış mısırı yiyordu.

Yolda bir de ottobüsle feribotla karşıya geçtik. Tabii herkes otobüsten indi ben anlayıncaya kadar kapıyı kapatmışlar otobüsle karşıya geçmiş olduk.

Otobüs La Paz’da terminal olmayan bir yerde indirince bir kadına elimdeki lonely planetin ucuz hostel listesinden bir adresi gösterdim. Beni bir dolmuşa bindirdi. Bir trafik bir trafik pazarlar kurulmuş yol boyunca defterler okul malzemeleri ve meyva sebze satılıyor.

Dolmuş beni sokak başında indirdi numara 400 ler ben 800 lere yokuşu yavaş yavaş çıktım. Yükseklik burada 4.000 olunca hostele vardığımda zirve yapmış kadar oldum. Hostelde wifi çalışmıyor ve odanın penceresi yok. Baktım bsşka bir yer bulayım dedim. Harita ve görevliden hostel olan sokağı öğrenip tekrar yokuşu sşağı indim daha da ilerleyip başka bir yokuş çıktım. Bakmadığım hostel kalmadı ve odalar hem duvar hem de pahalı. Gerisin geriye döndüm aynı hostele ve yokuşu tekrar çıkmış oldum. Gezgin olmanın zorlukları..Hem ucuz olsun hem rahat olsun olmuyor. Bu arada TR saat farkı 7 saate düştü.Wifi iyi olmadığı için foto yükleyemiyorum.