Isla del Sol, Copacabana, Bolivya

04 Şubat Copacabana, Bolivya
Sabah 07:00 de saatin alarmı çalınca, bir an nerede olduğumu hatırlamaya çalıştım. Dün akşam Copacabana’ya varmıştım. Hemen sırt çantamı depoya koyup, kahvaltı olarak da iki muz yedikten sonra yanıma küçük bir sırt çantadı, uyku yulumu ve matımı alarak kendimi sabağın serinliğine bıraktım. Sokaklar da değişik bir koku var. Tabii o kadar temiz olmadığı kesin. Meydanda kilisenin yanından geçerek kendimi hafif meyilli yokuş aşağı bıraktım. Turistik dükkanlar yeni yeni kepenklerini açmaya başlamışlardı. Iskeleye varana kadar yol boyunca herkes tekne bileti satmaya çalışıyordu. Iskele’de kuzey kuzey diye bağırdıklarını duyunca, bu adanın bir de güneyi olduğunu idrak ettim. Sonra bir hatitadan inceledik, güney daha yakın, kuzey daha uzak ve adanın plajını ve güneş tapınağı ve enerji merkezi kutsal kayayı kapsayan tarihi kalıntıları kapsıyor. Kararımı verip 20 solese tek yön  bilet aldım. Bu arada akşam festivalde tanıştığımız arjantinli çocuklar ortada görünmeyince tekneye bindim.
Hemen üst kata çıkıp, köşede bir yere oturdum.
Teknenin hareket etmesiyle şiddetli bir rüzgar olunca hemen montumu giydim. Sonra yanımda oturan avrupalı havası olan adının Stephan olduğunu öğreneceğim erkekle konuşmaya başladık. Belçikalıymış. Peru’ya iki aylığına gelmiş. Daha çok Urubamba kutsal vadide kalmış. Tabii Peru’nun özellikle kutsal vadinin çok turist almasının diğer sebebi de Ayahuasca seremonileri. O da hayatında iş ile ilgili kararlar için gelmiş. Bir türlü ne iş yaptığımı öğrenemedim o başka. Neyse düzgün birine benziyordu. Yol boyunca sohbet ettik. Tekne ilk önce güneyde yolcularını indirdikten sonra yola devam etti.
Yaklaşık 2,5 saatte adanın kuzeyine vardık.
Tekneden inince gece konaklamayı çözmek için hostal aramaya başladık.
Zaten iskeleye gelenler vardı.Bir kaçına baktık genelde banyolu olursa BS 100 oda fiyatı, banyosuz 60 Bs. Plaja doğru yürüdük bu arada Stephan tüm eşyasını getirmiş büyük bir sırt çantası var. Yükü ağır da olunca bir an önce karar verelim dedik. Küçük bir sokakdan geçerken kızlar bir hostelden çıkıyorlardı sorduk, memnun kaldınız mı diye. Kişi başı Bs 25 imiş. Bayağı uygun geldi odaya da bakınca beğendik. Tabii buralarda hostel olmayınca bir anda aynı odada kalmaya karar vermiş olduk.
Titicaca gölünün 3.850 mtde yer alması ve rüzgar tekne faktörlerini ortaya koyunca yorgun olduğuma karar verdim. Bir saat kestirdikten sonra öğle yemeği için sahile geçtik. Lokantaların bir çoğu aktive görünmüyordu. Açık olan nir tanesinde BS 25  öğle menüsü çorba, trucha pilav seçeneğine karar kıldık. Yemekten sonra da yürüyüşe başladık. Patikayı takip edince tarihi kalıntılar için girişin bulunduğu yerde BS 15 vererek bilet aldık. Daha sonra 1,5 saat yokuş yukarı yürüyüşe başladık.
Kah oturup Titicaca gölü, gökyüzü ile bulutların birleşimini hayranlıkla seyrettik. Yol boyunca değişik kaya tipleri göze çarpıyordu. Hatta aynı tepe üzerinde.değişik kaya toprak tipleri vardı. Hatta kayada patika oluşumu su akıntısıyla oluşuma benziyordu ama nehir şelale gibi bir su kaynağı da yoktu. Güneşin kavurucu sıcağıyla birlikte kalıntıların bulunduğu alana vardık. Görünüşte çok fazla bir şey görünmüyordu. Girişte büfe ve hediyelik satıcıları konumlanmıştı. Doğrudan güneş tapınağına doğru yürüdük. Güneş tapınağın içinden batıyormuş.
img-20170205-wa0009
Ayrıca dünyanın 1. enerji merkezi kabul edilen kutsal kayayı ziyaret ettik. Bir kaç dakika gözlerimizi kapatım kayaya ellerimizi dayayarak enerjiyi hissetmeye çalıştık.
img-20170205-wa0002
Ayrıca bu bölgeyle güney tarafı bağlayan bir patika var.
Güneşin alçalmaya başlamasıyla dönüşe geçtik. Dönüşte tabii çok zorlanmadık.
Yükseklik oldukça etkiliyordu. Hostala varınca sıcak su rica ettim. 2 BS karşılığı hazırlayacaklarını söylediler. Koka yapraklarımız olduğu için sıcak su ile çay hazırladık. Oldukça iyi geldi. Biraz dinlendikten sonra biraz yürüyelim dedik ama sahilde incin top oynuyor, gündüz açık gibi görünen dükkanlar kapı duvar olmuştu. Neredeyse hiç ışık yoktu. Açık olan bir yerde atıştırdıktan sonra gece 10 olmadan gözlerimi güne kapattım.