Hitchiking Yapiyorum Lima’dan çiktik Yola

Lima’da Abankay Caddesinde bir yıldızlı Gran Hotelde konaklarken, 01 Ocak yeni yıl gününde caddede yer alan tüm dükkanlar kapalıydı. Oda arkadaşım Giovanna ile yakında olan Rocky bar’da kahvaltı yapmaya gittik. Orada kahvaltımızı yaparken Giovanna bir gün sonra hitchiking yapmak istediğini söyleyince, beraber gitmeyi teklif ettim. O da hemen kabul etti. 02 Ocak günü sabah 10:00 gibi otelden çıkıp, şehir dışına Panamericana otoyoluna nasıl çıkacağımızı sorduk. Önce metrobuse binip, oradan başka bir minübüse binip birinci köprüde indik. Oradan El salvador bölgesine otobüs ile gidip, oradan Panamericanaya çıkmak için bir arabaya otostop çekdik. Araba bizi Panamericana sur girişinde bıraktı. Gişelerin önüne doğru yürüyelim derken bir arabanın geldiğini gördük. Hemen durdu. Çok fazla uzağa gitmiyorlarmış ama bindik. Inşaat işlerinde çalışıyorlarmış.Minibus arkasında yerde minderde oturduk oldukça rahat ve keyifliydi.Bir süre sonra bir sahilde durduk ve denize ayaklarımızı sokup, kayalarda denizi seyrettik.
Tabii yol uzun arabaya döndük ki araba çalışmadı. Hepimiz arabayı ittik çalışsın diye. Neyse ki çalıştı hrmen atladık.Çok sürmedi ki arabanın gideceği yere geldik. Bize de soğuk içecek almışlar, biz de eşyalarımızı aldık ve yola çıktık. Bir kaç dakika içinde boş bir tır durunca atladık. Ayacucho’ya gidiyormuş. Biz de gidelim oradan Cuzco 9 saat dedik. Tır oldukça eski, pencereler kapanmıyor, kapılar açılmıyor. Tır şoförü Tumbes Ekvador sınırı şehrinden geliyormuş. Tırın içi oldukça geniş birimiz öne birimiz arkada olan yatağa oturduk. Tır oldukça yavaş gidiyor. Bir yerde durduk, şoför duş alıp üstünü değiştirdi. Daha sonra yola devam edip, akşam yemeģi için mola verdik. Kaptanımız yemek paralarını bize verdirmedi. Yemekten  sonra yola drvam etmeye başladık ama yavaş yavaş uykumuz gelmeye başladı. Giovanna ile sırayla uyuyalım diye karar verdik ki kaptanımız da uykusu olduğunu söyledi. Ranza şeklinde duvara dayalı bir yatak daha olunca biz alt yatakda Giovanna ile uyuduk. Kaptanımız da üst yatak da. Bir ara kaptan uyanıp yola devam etti ki tekrar uyuduğunu duydum. Sabahın ilk ışıklarıyla hepimiz uyandık sabah 05:30 olmamıştı. Dağların arasından sürekli yokuş yukarı çıkıyorduk.Bir virajı döndük ki tüm tırlar konvoy olmuş her taraf bembeyaz karla kaplı.
Geçen gün iki yıldır kar görmedim diyordum ki bir anda önüme geldi. Yol kapalı olunca beklemeye bsşladık. Yol buzlandığı için ağır yüklü olan tırların hareketi kısıtlıydı. Biraz yol hareketlenmeye başlayınca hareket ettik ama kısa süre içinde durunca bizim tır frene bastı ama ancak öndeki kamyona dokunarak durdu. Bundan sonra bekleyiş başladı. Ne kadar beklediğimizi hatırlamıyorum ki önde ki kamyon hareket etti bir anda bizim tır da gitmeye başladı amakaptan yerinde yoktu. Giovanna ile ikimiz birden direksiyona yapıştık. İkimiz de çok panik olduk bir de öndeki arabaya çarpınca direksiyon ve kamyonun burnu sağa uçuruma doğruydu. Direksiyonu ortaya aldık kamyon hafif kayıyor kaptan koşarak yetişti. Kamyonu çalışır vaziyette bırakmak enbüyük hataydı. Tabii durdurmak için frene basınca araba hararet yapmış çalışmadı. Kaptan elini başının arasına alıp, bir anda bunalıma girdi. Bulunduğumuz rakım 4.800 mt ve telefon da çekmiyordu. Biz kamyondan inip, bir şeyler yapmaya karar verdik. Gelen arabaları durdurup, ilerde varacakları şehirden yardım göndermelerini rica ettik.
 Tabii orada bekleyemezdik. Dağın başındaydık ve hava oldukça soğuktu. Çantalarımızı alıp, otostop yapmaya başladık. Ilk araç durdu ve 5 kişilik toyota kamyonetlerinden. Arabada bir de bayan vardı ön koltjkda oturan. Bayan Cristo radyosunda çalışıyormuş hemen gracias a giıs duası yaptı biz de amin dedik. Bayan da bizim gibi yoldan binmiş sonradan para verince anladık.
Bayan yakın bir yerde inince soralım dedik. Bizim otostop yaptığımızı para veremeyeceğimizi söyledik. Peru’da otostop yapınca herkes para istiyor. Bir yerde durup kahvaktı yaptık. Kahve peynir ekmek. Herkes caldo de gallina veya çorba yiyor. Kahvaltidan sonra yola devam ettik sabah saat 08:00 olmuştu. Bir süre sonra yol inişe geçti ve kış havasından yaz havasına döndük. Öğlene doğru Ayacucho’ya vardık. Kaptanımızın tamir işleri varken biz de öğlen yemeğini yedik. Yine yoldayız yol iniş ve çıkışlarla dolu. Iniyoruz yaz çıkıyoruz kış oluyor.
Bir ara yolda mola verdik ve yolun kenarında Giovanna ile oturuyoruz yolun altından tarladan çocuklar vengan vengan para comer diyr bağırdılar. Giovanna hemen koştu. Ben arabayı bekledim kaptanımız Luis tuvalet için uzaklaşmıştı. O da gelince biz de indik. Tarlada çiftçi sabanla tarla sürüyordu. Tarlanın alt köşesinde 3 kız çocuğu ve bir anne Gioanna bir şeyler yiyorlardı.
Kaktüs meyvaları. Biz de gidince yemeye başladık. Beşinciyi yedikten sonra artık yiyemem dedim. Kızlar bir torbaya doldurdular sonra yememiz için.vedalaştık yola devam ettik. Akşama doğru Novelas köyüne arabanın son durağına vardık. Bizi köyün sonuna doğru Cuzco bulvarına çıkış yerinde sürücü bıraktı. Giovanna bir gece uyuyalım iptalim dedi. Ben de kabul ettm. Ama bir otele gittik  oda fiyatı 40 soles ama penceresi yok ayrıa otelin havasını beğenmedik. Karşıya geçip yemek satan kadınların orada oturup 1 sole etsiz hamburger yedik. Oldukça lezzetliydi içinde patates ve salata vardı. Biraz dinlenince durağa gidip yola devam etmeye karar verdik. Bir süre bekledik minübüs durdu Abankay’a gidiyormuş 10 soles istediler. Biz de razı olduk. Aile seyahati arabada köpek dahil vardı. Arabanın arkasında sadecce biz vardık. Koltuklara uzanıp yattık. Saat23:00 de varmışız.Bizi plazada indirdiler hemrn orada 20 solese bir oda bulduk. Duş alılp ıuykuya geçtik. Sabah uyanıp bir yerde kahvaltı yaptık Kahvaltıda yuka taze peynir kinoa denedik.
Peynirçok lezzetli geldi. Yuka yerlilerin en çok tükettikleri yiyecek. Ekmek yerine tüketiliyor.
Hostala dönüp eşyalarımızı aldık ve taksiye atlayıp Cuzco yoluna bırakmasını istedik.Taksi fiyatları 3 soles. Benzinistasyonunda inip, beklmeye başladık. Arabalar hepsi para istiyordiğer arabalar hep  dolu geliyor. En sonunda birtır durdu Cuzco’ya gidiyormuş atladık. Gazki içecek taşıyormuş. Tır yaklaşık 30 km hızla gidiyor Değişerek birimiz önde birimiz arkada oturduk. Sürücü oldukça fazla konuşuyordu. Artık cevaplamaktan bayıldık. Ben ispanyolca anlamıyorum diye yavaşlattım. Cuzco’ya 120 km yaklaşmıştık ki tır durdu ve bizi bıraktı. Tabii orada otostop yapmak imkansızdı. Otobüslerin hepsi dolu geliyordu.
Sonunda taksiye binip yakın bir köye gittik. Uzun bekleyişden sonra bir otobüs bulduk. 8 soles ödedik. Otobüs çok yavaş gidiyordu ve Cuzco’ya vardığımızda akşqm olmuştu. Taksiye atlayıp hostele gittik. Taksiler 10 sokes istiyorlar ama 8 solese anlaştık. Hostele vardığımızda Cuzco’nun yüksek rakımı 3.300 mt de baş ağrısı ve yorgunluk ile ben kendimi yatağa attım. Üç gün iki gecede Cuzco’ya varmış olduk. Limada şehirden çıkmak için 3 otıbüs, 5 araç bir otobüs, bir kollektivo ve 3 taksi ile Cuzco’ya varışı gerçekleştirdik.