Kito, Amerikanın Işığı

Quito’dayım. Gece yarısı kendimi attığım hostelde gözlerimi açtım.Hostel Mogen Pod’dayım. Yataklar bölmeler şeklinde yapılmış önünde perde de var. Bölmelet beyaz ahşapdan yapılmış ve bakınca her taraf beyaz. Bir anda farklı bir dünyada mıyım diye düşündüm.
Beraber hostele vardığımız Avustralyalı kız hostelden ayrılacağını söyledi. Yoldqn çok gürültü geliyor dedi. Ben de biraz otobüs sesinden rahatsız olmuştum. Hostelde mutfak yok ama Cafe ve restaurantı var. Çeşitli kahvaltı menulerinden klasik olanı seçtim. Önce meyva suyu, meyva daha sonra kahve yumurta ve yağ reçel. Kahvaltı fiyatı 2,5 dolar.
Kahvaltıdan sonra Fernando geldi sohbet ettik. Biraz kitap okuduktan sonra öğleden sonra kendimi tarihi olan şehir merkezine attım. Quito’da otobüsler 25 cent.  Bilet almaya gerek yok sadece parayı 25 cent için bozuyorlar. Biraz yürüyünce büyük meydanda turizm ofisini buldum.
Harita ve bilgi aldıktan sonra haritada belirtilen tarihi kent rotalarında yürüdüm. Quito’da birçok açık alanda wifi var.
Şehir büyüleyici bir tarihe sahip. Eski şehir bölümü 1978 yılnda UNESCO tarafından koruma altına alınmış. Deprem geçirmesine rağmen büyük bir hasar görmemiş. Ekvator her tarafı volkanik dağlarla çevrili ve şehrin değişik köşelerinden dağlarla katşı katşıya gelmek mümkün.
Tarihi şehirde ara sokaklarda tarihe yolculuk yaptıktan sonra çok acıkmışım kendimi küçük bir lokantaya attım.klasik öğlen mrnüsü çorba ve tavuk pilav 1,5 dolar. Ekvatorda da Kolombiya geleneği öğlen menüleri çorba, et, tavuk seçeneği pilav meyva suyu eşliğinde servis ediliyor. Daha sonra kendimi otobüs durağına attım. Yorğun argın hostrle vardığımda kendimi bitkin hissettim.Geceyi uykusuz geçirmenin de etkisi vardı.Birazdan Fernando geldi ve yemek yapalım dedi. Restoran gece kapalı ve akşam için bir şeyler hazırlamaya başladı. Fernsndo Türkiyede de aşçılık yaptığı için mercimek çorbası düşündü. Kırmızı mercimek maalesef yok. Yeşil mercimekden süzme bir çorba hazırladı. Yanına mantarlı mısırlı sebze ve salata. Hep beraber keyifle bahçede yedik. Daha sonra Türkiye’den genel konulardan dertleştik. Bu arada Fernando bana hostelden gönüllü işi için konuşmuştu. Akşama kadar konu ile ilgili konuşulmadı. Konuşmayınca bende de isteksizlik oldu. Planım Quito’da iki hafta kalmaktı.
01 Aralık 2016,
Hostelde tek konuk olarak geceyi geçirdim. Sabah mutfağı olan başka bir hostele geçmeye karar verdim.Mutfaksız  hayat zor gibi. Dn azından bir çay içmek keyifli geliyor. Ayrılırken gönüllü çalışmak istemiyor musun diye sordular ama kararımı vermiştim. Gecelik 9 dolardan18doşar ödedim. Yine yakınlarda 8 dolara başka bir hostele geçtim. Ama orası da çok rahat gelmedi.Taşındıktan sonra kendimi tarihi şehre attım. Ve La Virgin de Panecillo heykeli tepesine çıkmayı kafama koydum. Tüm okuduklarımdan çkış yolunun tehlikeli olduğu  ve takdi ike gidilmesi tavsiye ediliyordu. Yolda turist bir aileye sordum.Gidebilirsin dediler. Onlar da yürümüşler. Yavaş yavaş merdivenleri çıkmaya başladım. Ortaya geldiğimde orada nöbette olan polis durdurdu ve nereye gittiğimi sordu. Bana yürüyerek çıkmamın tehlikeli olduğunu orada oturanların soygunculuk yaptığını belirtti. Gerisin geriye döndüm tam aşağu vardım ki kanadalı bir bayan çıkıyor o da beraber çıkarız dedi. Tfkrar bir deneme yaptık. Beraber merfivenleri inip 4 dolara taksi ile çıktık. Tepe çok yüksek olmasa da şehri yukarıdan görmek güzel. Hava kapalı gibiydi ve fotoğraflar pek iyi çıkmadı. Biraz dolanırken Şili’li bir çift ile tanıştım. Onlar polise takmamışlar ve yürüyerek çıkmışlar. Pablo, Quito’da öğrenci, arkadaşı Gigi ise gezgin.
Gigi ile daha sonra tesadüfen Baños’da karşılaşacaktık. Beraber vakit geçirdikten sonra yavaş yavaş inişe geçtik.Polis ortalıkta görünmüyordu. Plaza’da vedalaşıp ayrıldık. Hostele doğru metrobüse binip yolda yemek yemediğimi hatırlayarak önce yemeğimi yedim.Hostel biraz party hosteli gibi neyse ki odalar farklı yerde.
Akşamı hostelde geçirdim. 02 Aralık için öğleden sonra daha önce Ankara’da görev yapmış olan türk dostu Kolombiya büyükelçisinin Quito büyükelçisi olduğunu arkadaşım Ramiz sayesinde bilgi almıştım. Facebook üzerinden iletişim kurup, çarşamba günü geldiği de sekrwterinden randevu almıştım. Öğleden sonra programım olduğunu düşünerek sabah la Mitad del Mindo’ya gitmeye karar verdim. Rahatlıkla gidip dönebilirdim.
Geçmiş zamanda bugün tüm dünyayı ilgilendiren dünyanın orta noktası la mitad del mundo,yu ziyaret ettim. Quito Seminario mayor durağından Ofelia terminaline gittm. Metrobus veya otobüsler 25 cent. Ofelia terminalinden La Mitad otobüslerine bindim, 0,15 cent ve heykelin olduğu  alanın karşısında otobüsten inip 2 dakikada yürüdüm. Giriş ücretli ama ben en ucuzunu seçip 3,5 dolar ödedim.
Manzara çok güzel, ve dağlarla çevrili.
Yine aynı şekilde döndüm. Fönüşte yağmura yakalandım. Hostele dönüp üstümü değiştirdikten sonra Dünya Ticaret Merkezi binalarında olan Kolombiya Büyükelçiliğine doğru  yürümeye başladım. Aşırı yağmurla oraya vardığımda sırılsıklam olmuşdum. Güvenlik pasaport sorunca, yanımda hiç kimlik olmadığı aklıma geldi. Telefonla soralım dediler. Neyse elçilik kabul edince yukarı çıktım. İlk önce bekleme koltığuna yerleştim ki büyükelçi Fernando’nun  kollarını açarak bana foğru yaklaştığını gördüm. Sanki uzun düredir götüşmrmişcesine sıcak karşıladı halbu ki ilk karşılaşmamızdı. Odasında ikili birkanepeye yan yana oturduk. 1,5 saat boyunca göz temasını kesmeden keyifli bir sohbet yaptık. Türkiye’den Kolombiya’dan seyahatten oluşan zaman yolculuğu. Böyle zamanların değeri ölçülemez. Bu arada fotoğraf ve video çekimi yaptık.
03 Aralık 2016,
Bugün artık Quito’dan ayrılmak istiyorum. Birince neden soğuk olması
Gitmeden Fernando’nun hosteline uğradım Hep birlikte keyifli bir kahvaltı yaptık.
Daha sonra da Mindo için yola çıktım. Gidiş Seminario durağından Ofelia metrobus terminaline gidiş olarak.