Puerto Lopez

15 Aralık 2016 Baños dayim. Bir süredir yüreğimin ne istediğini hissetmeye çalışıyorum. Hangi yöne gitmek için hissetmeye çalışıyorum. Yaklaşık bir yıldır seyahat edince artık seyahat bir rutine dönüşüyor. O yüzden gönüllü çalışmak daha mantıklı. Ben yönümü pasifik sahillerine çeviriyorum. Yer Puerto Lopez. Pasifik Okyanusunu seyretmek düşüncelerim için iyi gelecek.

Baños’dan L.Lopez için gece Santa Elena otobüslerine binmeye karar verdim. Akşam 22:00 de kalkıyor. Sabah 7 Santa Elana’ya varıyor.

Terminale 20:00 civarı varıyorum. Ve sırt çantamı bırakıp, Baños caddelerinde sürükleniyorum. Bir süre sonra plazada kendimi buluyorum. Öğleden sonra termale gittiğim için çok yorgunum. Daha sonra kilise gece ışıklandırması ile ışıl ışıl.

Otobüse bindiğimde tanıma Salinas’da yaşayan  bir bey oturuyor. Tuz madenleri varmış. Tuz tüccarlığı yapıyor. Bana aile fotoğraflarını gösteriyor.

Otobüslerde servis yapılmadığı için ışıklar sönünce yolcular uyku için kendilerini teslim ediyorlar. Ben de uymuşum. Bir kaç mola yeri hatırlıyorum ama otobüste inmedim.

17 Aralık 2016, Santa Elena’ya sabah 7:00 de varıyoruz. Javier yol arkadaşım Puerto Lopez bileti için bana eşlik ediyor. Saat 07:30 otobüsü için  bir bilet alıyorum 4 dolar.

Otobüs sahil boyunca ilerliyor. Pasifik okyanusu önünde sakin küçük dalgalarla. VwePasifik okyanusu ile ile tanışmam Puerto Natales’i hatırlıyorum. Ne kadar farklı olduğunu düşünüyorum. Güney Amerikanın en güneui denize gitmek için pek de uygun değildi. Sahilde otlar ve denizde değişik bitkiler.

Yol boyunca öğrenciler ve sabah mesaisine yetişen kısa mesafeli yolcularla otobüs dolup, boşalıyordu. Yanıma bir bey oturdu. Elinde bir ajanda hemen işine başlayacak hissi veriyordu. Birazdan konuşmaya başladık. Puerto Lopez’e gittiğimi öğrenince, “geç kaldınız, balinaları izlemek için eylüle kadar gelmeliydiniz”dedi. Hayatta nelere geç kalmıyoruz ki…Artık görebildiğim kadar götürürüm. Diye yanıtladım. Birazdan telaşla vedalaştı ve  otobüse bindiği gibi indi.

Yaklaşık iki saat içinde Puerto Lopez’ de ana cadde üzerinde iniyorum. Kalacak bir yerim yok. Couchsurfing’den mesajlaştığım bir genç, isteğimi reddederken bana bir hostel önerisinde bulunmuştu. Hostal Sol Inn. Otobüsten indiğimde birisi bana hostel önerisinde bulunuyor. Güney Amerika’da çok yaygın. Otobü saatlerine göre terminalde bekliyorlar. Eğer rezervasyonunuz yoksa bir fırsat oluyor. Uzun süredir yüksek yayla benzeri yerlerde dolaşmaktan güneşin ısısını unutmuşum. Sabah güneşi ve geceye göre giydiğim kıyafetlerim sırt çantasıyla birlikte beni bunaltıyor. Önce Hostal Sol Inn’i buluyorum. Fiyat sorduğumda yatak fiyatının 8 dolar olduğunu söylüyorlar. Anahtarı alıp odaya baktığımda oldukça küçük iki ranzanın karşılıklı yerleştirilmiş olduğunu, aytıca yatağımın tavana değecek kadar yakın olduğunu. Geri dönüyorun anahtarı geri veriyorum. Yol boyunca fiyat soruyorum. Artık yorulunca bir binanın önünde kalıyorum. Orada otel benzeri binada odaya bakıyorum. İki  gece 15 dolar. Anlaşıyoruz. Ama mutfak yok. Ve wifi çalışmıyor. Wifi şifresi “Cristo te ama”. Defalarca yazmama rağmen Internet’e bağlanamıyorum. Temiz bir oda, banyosu var. Eşyalarımı atıp, bir şeyler yemek için sahile gidiyorum. Pasifik sahiline kavuşma heyecanı içindeyim. Sahile vardığımda, plaj kısmı girişinde ahşahpan yspılmış derme çatma büfeler götüyorum. Büfelerin önünde şezlong sandalye masalar sıralanmış. Kahvaltı konusu pahalı gibi geliyor. Ekvador kahvaltı konusunda çok zayıf. Orada köşr başında ahşap büfesinin kepenklerini açmaya çalışan birisine nerede panaderia var diye soruyorum. Tam tarif ederken balık pazarının olduğu yerde öğlene kadar sadece balık pişirdiklerini istersem birlikte gidebileceğimizi söylüyor. Ben de neden olmasın diyorum. İçimden yıllarca peynir zeytin yedim birazda balık çorbadı içsrm ölmem diye düşündüm. Gidiyoruz. Sahilden yürüyoruz, iki köpek biri tavru iki aylık.Iskele ve balık pazarına  yaklaştığımızda okyanusun ve balıkların keskin kokususu ile tanışıyorum.

Arabalar, tekneler ve lastik çizmeli balıkçılar. Köpekler ve kuşlar manzaranın aksesuarları. Elerinde dev balıkları sürükleyenler, arabalara taşıyanlar ve satmaya çalışanlar.

Bu manzara karşusında kolay kolay yiyemeyeceğimi düşünüyorum ama birazdan önüme domatesli sebzeli balık gelince hayır diyemiyorum.Yemeği yiyoruz saat öğlen olmamış. Yürüyerek dönüyoruz. Victor Ekvador, Manta sahilinden. Büyük şehirden kaçmış sakin Puerto Lopez’e sığınmış. Daha sonra tuk tuk taksiyle balina iskeletini görmeyr gidiyoruz.

Otelde internete bir türlü bağlanamıyorum wifi şifresi “Christo te ama”. Diyorum ki Christo beni sevmiyot.Plazada wifi olduğunu söylediklerinde havaya uçuyorum. Nasıl olsa 2 gün dediğin ve sabah akşam plaza ziyareti ile internet sorunu çözülmüş oluyor. Akşam sahilde Victor’un barında Mojito yapmayı öğreniyorum. Zevkli de geliyor. Victor kalmamı ve barda çalışmamı teklif ediyor. Yanında fransız bir genç var çalışan. Yemek ve kalma masrafı karşılığında.

18 Aralık 2016  Sabah Isla La Blanca turu’na katıldım. Tur fiyatları 35-40 dolar civarı ama 32 dolara pazarlıkla anlaştım. Sabah 09:30 da acentaya gittim. Daha sonra iskeleye yürüyüp sabah pazarı balıkçıları ve balıkları izledik.

Iskelede son pozlarımı aldıktan sonra tekneye bindik ve yola çıkış.Emniyet için can yelekleri giyildi. Daha sonra teknenin dengesi için daha çok arka tarafına oturularak teknenin ağırlık dengesi sağlandı. Bir saat olmadan adaya vardık. Adada bir bina var sadece banyo ihtiyaçları gidilerek yürüyüşe başladık.

Ada parkurları tepeye varınca ikiye ayrılıyor. Birincisi kısa sahile doğru iniyor. Diğeri uzun fragata parkuru tepeyi dolaşıyor. Ben uzun turu fragatayı seçtim ama çok farklılık var mı emin olamadım.

Tepenin özelliği kuşların daha çok yuvalarını ve kuluçka dönemlerini geçirdikleri ve kuşların uçmayı öğrenmeye de elverişli olması.

Kuşlar konusunda oldukça ayrıntılı fotoğraf çekme imkanım oldu.

Daha sonra dönüşe geçip, tekneye döndük. Sandviclerimizi yedikten sonra snorkel için adadan uzaklaştık. Snorkel dalışınuzun süredir yaptığım dalışların en güzeliydi.

Dev deniz kaplumbağalarıyla birlikte ve inanılmaz balık görünyüsü içinde yüzdük. Yaklaşık bir saat deniz keyfi oldukça iyi geldi. Tabii her güzel şey gibi zaman doldu ve dönüşe geçtik. Yolda değişik bir balina sürüsü ile karşılaştık. Biraz izlemek için durduk. Puerto Lopez sahiline vardığımda yorgunluktan gözlerim kapanıyordu. Almanbir genç ile hostele doğru yürüdük. Aslında Victor ile barda buşiluşacaktık. Bana bileklik yapmayı öğretecekti. Ama yolda koşarkencgördüm elimi salladım ama sanki görmemezliğe geldi gibi. Bir gece daha kalmak için Alman vrncin kaldığı hosteli gördüm. 7 dolar ve mutfak da var. Ertesi gün hemen transfer olayım diye düşündüm.Daha sonra yemek falan derken gün bitti.
19 Aralık 2016,

Bugün Frailes plajı denilen doğal koruma altında olan bir sahile gitmeye karar verdim. 50 cent vererek tuk tuk iöe terminale giitim. Sahilden grçen otobüslere binip yolda indim. Otobüs ücreti de 50 cent. Otobüsten 3 genç ile birlikte indik ve malum konuşmaya başladık. Sahile 4 km kadar yoldan yürümek gerekiyor. Ayrıca daha uzun ama daha zevkli yürüyüş parkuru var. Yürüyüşe başlamamızla gençlr yolda kokain çekmeye başladılar. Benim de çok hoşuma gitmedi. Biraz hızlanarak ayrı yürümeye çalıştım. Sahile varmak bir saatimi aldı bu arada diğer koylara da uğdayarak ve gözetleme kulesine de uğramış oldum. Sahil güzel çok fazla dalga yok.

Biraz denize girdim ki baktım herkes gidiyor ben de toparlandım. Dönüşte yürümeye başladım. Yol asfalt olmadığı için araba geçtikça toz bulutu içinde kalıyorsun oldukça işkence olmaya başlamıştı ki bir pikap durdu. Arkaya zıpladım.Puerto Lopeze kadar gidiyormuş.Geçeceğim hostele baktım kilitli kimse yok zira sabah da kimse yoktu. Sahile gittim Victor’un barı kapalı. Vedalaşamadan ayrılmış olacaktım. Çantamı hostelden aldım bir sonra ki durak Montañita bir saatlik mesafede.