Baños deAgua Santa, Ekvador

11 Aralık, 2016
Baños otobüsleri Ibarra’dan kalkiyormuş. Otavalo kaldığım yerden Arjantinli bir konuk Eduardo bana yardım etmek için eşlik etti. Saat 14:30 otobüs saati varış saati 21:10. Ekvador’da otobüs biletlerinin saati yaklaşık 1,5 dolar. 7,5 dolara bileti aldım.Baños küçük bir yer, yürüyerek hostele vardım.
Burası tam yazlık havası gibi herkes caddelerde yürüyüş modunda 😊😊😊
12 Aralık 2016
Dün akşam Baños sokaklarında yürürken birden Nez diye bir ses duydum,  karşımda bana doğru gelen Gigi Lataste vardı.Gigi ile  Quito’da la virgin del Panecillo heykeli tepesinde tanışmıştık.
Gigi merkezden biraz uzak La casa Naranja camping yerinde kaldığını söyledi. Benim hostel  oldukça kalabalık ve Avrupa rüzgarı estiği içğn tercihim doğada olmak. Kendime ait odam var  ve 5 dolar.
Casa de Arbol,😍 günlerden çocuk olmak zamanı 🎈🎉🎈
13 Aralık Salı, Baños
Günleri yazmasam   hatırlamakta güçlük çekiyorum. Zaman kavramı gittikçe değişiyor seyahat ile.
Hostelde bazı gezginler couchsurfing aracılığıyla kalıyor, bir kısmı çadırda. Bir Meksikalı, Kolombiyadan 3 gezgin, Arjantin bir, Türkiye ❤, tam uluslar arası. Sabah çok güzel bir kahvaltı hazırlamışlardı hep birlikte kahvaltı yaptık. Daha sonra biraz dinlensem mi derken arkadaşlar Pailon de Diablo şelalesine gidelim dediler. Tabii burada herkes bisiklet kiralıyor şelaleye kadar gitmek için. Ben de yzun süredir bisiklete binmiyorum ama gruptan ayrılmayayım dedim. Kapının önünde duran bisikletlerden birini aldım deneyeyim dedim. Ama pek umut vermedi 😥 bir de 18 km olunca, vazgeçtiğimi söyledim. Gençler bisikletleri alıp yola çıktı. Ben de otobüs durağına gittim. Çok beklemeden otobüs geldi. 50 cent. Yaklaşık 18 km. Parkın kapısına kadar gidiyor. Saat 10:30 da Bienvenidos yazan kapıdan girdim ve birçok dilde hoşgeldin yazısı olduğjnu görünce hemen gördüğüm ilk kişiye “niye türkçe hoşgeldiniz yok”diye sordum.  Hemen kağıt kalem alıp, hoşgeldiniz yazdım. Adı Nery. Ekvatorlu ama bana ilk önce hintli havası vermişti. Ekvatorluların genelde soğuk olduğunu ve güleryüzlü atkadaşlığı nasıl edindiğini sordum. Uzun yıllar seyahat etmiş. Adreslerimizi paylaştık. Ve Nervy bana şelalenin çok güzel bir enerjisi olduğunu, uzun zaman geçirmemi tavsiye etti.
Ben de gittim saatlerce oturdum şelalenin karşısına. Bir de baktım ki dün La Casa de Arbol de tanıştığım Meksikalı Humberto, salıncakta fotoğraflarımı çekmişti. Hemen yine fotoğraflarımızı çektik.
 Daha sonra da bizim arkadaşlar vardılar. Hadi başka şelaleye gidelim dedik ve bu sefer şelale sularına attım kendimi hem de gökkuşağı şelaleyi sarmışken.
Şelale suları şifa niyetine artık
14 Aralık 2016
Bugün artık yola çıkmaya karar veriyorum. Hostelden Meksikalı Sofia ile termale gitmeye karar veriyoruz.
Şehirde ahşap ilkel araba yarışı vardı. Yokuş aşağı gidip daha donra hız keserek duruyorlar.
 Akşam bahçede barbekü planlanmıştı alışveriş de yapılmıştı. Termalde öğleden sonra vakit geçirip döndüğümüzde mangalın yapılıp yemeğin yendiğini hörüp üzülüyoruz. Bazen her şey pozitif olmayabiliyor.
Daha sonra eşyalarımı toparlayıp terminale gidiyorum. Taksi 1,25 dolar Baños’da. Akşam 22:00 Santa Elena otobüsüne bilet alıyorum. Hedefim Puerto Lopez’e gitmek. Daha sonra şehirde dolaşıyorum.
Akşam 22:00 de otobüs hareket ettiğinde yanıma Ekvadorlu bir erkek otutuyor. Salinaslı. Sohbet ediyoruz. Bana iyi geliyor. Sonra termalin ağırlaştırtıdığı gözlerimi kapatıyorum.Sabah Santa Elena’ya vardığımızda hemen bana adresini veriyor. Güzel dostluklar her zaman var.