Parque Los Nevados Laguna Otún

Her şey Manizales’de Parque Los Nevados içinde yer alan Laguna Otún fotoğrafını görünce başladı. Oradayken başaramayınca Pereira’da araştırdım. Kaldığım Parceros Hostelden  ve  internet sayfasından bilgi alarak nasıl gideceğimi öğrendim. Victoria Aluşveriş merkezi park tarafı karşısından geçen

chiva ile pazar sabahı yola çıktım.Sabah 07:00 ve 09:00 seferleri El Cedral’e kadar gidiyor.  İlk önce Florida’ya daha sonra El Suiza’ya varıyor. Yaklaşık 2 saat sürüyor yolculuk. El Cedral’den yaklaşık 3 saate La Pastora kamp ve konaklama yerine varılıyor.Yol boyunca  yolun kaçta kaçını yürüdüğünüzü gösteren yönlendirmeler yer alıyor.

La Pastora adında şelaleler olduğunu da bildiğimden hemen yerimi ayarlayıp öğlen yemeğini de yedikten sonra şelaleleri görmeye gittim.

Bu arada milli park içinde at dışında ulaşım yok. Hafta sonu olduğu için kamp yeri oldukça kalabalıktı.

Kampa vardığımda Alejandro ve sevgilifi Monica ile tanıştım. La Pastora kampında benim dışımda yabancı yoktu. Elektrik olmadığı için geceyi şömine başında Alejandro, Monica ve Bogota’danbir arkadaşlarıyla sohbet ederek geçirdik.

Bu arada çamurdan ve nehir sularında yıkanmış botlarımı ateş başında kurutmaya çalıştım.Gece başlayan yağmur sabaha kadar sürdü. Malum bu aylar Kolombiyada yağmur mevsimi. Kahvaltıda hala devam ediyordu. Ben artık bu yağmurda antik taş merdivenlerden çıkamam diye düşündüm. Sonra bir baktım ki güneş açmış. Haydi Nez yola çık dedim. Az gittim uz gittim merdivenler çık çık bitmiyor.

Saat 14:00  civarı El Jordan refugio kampına vardım.

m. Çamurdan yaklaşmak mümkün değil ve emin olamadım. Bir kaç kere sordum emin olmak için.

Göle varmak için  vakit geç ama akşama kadar vakit olunca biraz daha yürümeye karar verdim. Yaklaşık 3.500 mtye kadar çıktım. Akşam olmak üzereydi ve yağmur yağıyordu yoğun sis de etkilemeye başlayınca geri dönmeye karar verdim.Birden karşımda  atın üzerinde şapkalı biri çıkıverdi. Yanısıra siyah bir köpek bir o yana bir bu yana koşturuyordu. El Jordan refugio 1 saatlik yürüme mesafesindeydi ve en kısa sürede kalacak yer bulmalıydım. Daha önce karşılaştığım gençler okulda kalabileceğimi söylemişlerdi. Neyse konuya dönelim, hemen kim olduğunu bilmeden kalınacak finca türü bir yer olup olmadığını sordum. O da okulun öğretmeni olduğunu ve dağcıları misafir ettiğini söyledi. Ben oldukça yorgun oldığum için ve tekrar tırmanmak gerektiği için atına beni bindirdi gidiyoruz. Taşlar çamurlu ve yağmurdan ıslak, at merdivenleri çıktıkça benim yüreğim ağzıma geliyor zaten yolda merdivenlerde ölmüş bir at görmüştüm. Atın bazen ayakları kayıyor bazen toparlayamıyor. Bir süre sonra dayanamadım attan indim. Zaten okula da varmıştık.

Çevre çitinin kapısını açtı ilk önce atı heybesini alıp onu serbest bıraktı. Sonra lastik çizme ve muşamba pantolonunu değiştirdi. Buraya botla gelmenin ne kadar hatalı olduğunu öğrendim. Herkes plastik çizme giyiyor çamurdan ve sudan korunmak için. Hemen sıcak bir şeyler hazırladı benim için. Bu arada gidip dinomoyu çalıştırdı. Elektrik olduğunu farkedince şaşırdım. Bir tek okulda elektrik var dedi ve ekledi. Nehir olduğu için dinomo uyguladık şimdi hidroelektrik enerjisinden faydalanıyoruz dedi. Adı Freddy on yıl önce okula gelmiş. Anlatıyor :  Geldiğimde burası harap bir haldeydi. Burada yapılacakların listesini çıkartıp Belediyeden boya ve tamirat malzemeleri istedim”.  Köpeği Choco şu an 5 yaşında, çok küçükken gelmiş yanına. İki atı ve bir köpeği ile yaşıyor eşi ve çocukları Pereira’da kalıyorlarmış. Okulda 5 öğrenci var. Kolombiya’da biröğrenci olsada devlet okul açıyormuş. Tayin olup gitmek isteyip istemediğini soıruyorum. Burada mutlu olduğunu öule bir isteği olmadığını söylüyor. Düşünüyorum Dünya’da böyle misyonerler olsa her sorunun çözüm kolay olurdu. Akşam yemeği için makarna ve çorba yapıp yemeği erkenden yiyoruz. Okulda soba yok gece havanın sıfır derece olduğunu  söylüyerek bana ilave polar verdi. Beş yün battaniyeden yatağımı hazırlıyoruz. Yorgunluk ve soğuktan gözlerimi saat 9 da kapatıyorum. Sabah 06:30 gibi uyandığımda Freddy nin güne başladığını atları ve köpeği doyurduğunu görüyorum. Daha sonra sınıfı ve etrafı süpürüyor

ve güne özel bir söz yazıyor. Saat 09:00 da dersin başladığını ve 14:00 de bittiğini söylüyor.Saat 09:20’de hazurlanıp Laguna Otún için yola çıkıyorum. Ayrıldığımda daha çocuklar okula gelmemişlerdi.Hatıra fotoğraf çektiriyoruz.

Tüm eşyalarımı alıyorum. Kafamda belki oradan Santa İsabel e geçip circuite del Laguna Otún dedikleri rotayı yapmak var. Yola çıkışım rahat oluyor, tabelaları takip ediyorum.

Maps me de rotamın foğru olduğunu görüyorum. Bir an gayet emin şekilde yürürken bitki örtüsünün değiştiğini fark edince hemen harita kontrolü yapıyorum. Rotanın dışuna çıkmışım. Bu arada bir mezar görüyorum. Hemen uydu yardımıyla doğru rotayı bulup, oradan yoluma devam ediyorum ama bir saat kaybediyorum. Daha sonra daha düzenli gidiyorum. Sivtisinek gölüne gelince puma ile ilgili tabelayı görünce biraz ürküyorum.

Tempomu hızlandırıyorum. Göl civarınds hrmfn hemen aynı bitki örtüsü ve değişik renklerde çiçekler ilgimi çekiyor.

Ü

p_20161115_111037Göle vardığımda saat 14:00 oluyor.

Santa Isabrl 17 km olduğu için tekrar 7 km uzaklıkta olan el bosque köyüne dönmeye karar veriyorum. Dönüşte şarjım bitiyor ve uydu yardımım kr. Yanlış bir patikaya giriyorum ama köyün başka bir ucuna varıyorum. Finca köprği havlayarak dibimde folanıyor neyse ki ev sahibi yardımcı oluyor. Saat 17:00 civarı okula varıyorum. Ama yan tarlanın çamutundan bilekletime kadar çamurlu. Okulun kapısında bağlanmış iki at görüyorum. Öğrencilerden bir tanesinin annesi almaya geç gelmiş. Öğretmen onlara sıcak panela ikram ediyor ve bana da hemen  getiriyor. Böyle bir yerde tabii ki at en yaygın ulaşım aracı. Bu kaxar yorgunluğun üzerine ypılacak en iyi iş, erkenden dinlenmeye geçmek.

Çarşamba günü konakladığım 3.600 mt de yer alan la Escuela dan el Cedral e iniş yaptım. Aşağı inişte atın sırtında bir çocuğu okula giderken gördüm. Sabah dersine yetişmeye çalışıyotdu.

Yolda deli gibi bir yağmura yakalandım yol boyunca Rio Otún deli gibi akıyordu.

Patika taş yol ırmak olmuştu sanki..

El Cedral’e vardığımda sırılsıklam olmuştum.Neyse ki orada Cafede üstümü değiştirdim. Saat 17:de Chiva geldi ben havalara uçtum. Dönüş yolu yağmurdan bozulduğu için yavaş yavaş geldik.

Genel Bilgiler

KONAKLAMA La Pastora yatak fiyatı 25.000 cop, çadır kamp 8.000 cop yemek 10.000 cop

El Jordan, konaklama 12.000 cop

Laguna Otún da konaklama imkanı var.