Jardin Antioquia’dan Pereira’ya Varış

Cumartesi 5 Ekimde vardığım Jardin köyüne 5 gündür çok alışmıştım. Hele son 3 günümü geçirdiğim Hostal Confor de Los Andes konumu ve vadi kenarına konumlanmış doğası nedeniyle beni cezbetmişti. Ama “yolcu yolunda gerek” sözünden yola çıkarak, nereye gidebilirim seçeneklerini araştırdım. Bunlardan birincisi geldiğim yol Medellin, diğeri daha önce gittiğim yol Manizales, 3.seçenek de Pereira gittiğim ama görmediğim. Daha önce Pereira’ya varıp doğrudan Salento’ya gitmiştim. Otobüslerin kalktığı durağa bir gün önce gidip sorduğumda ilk önce Riosucio, Caldas adlı şehre, daha sonra oradan Pereira için bilet almam gerektiğini öğrendim. Riosucio için bilet almamın gerekli olmadığını ve sabah 08:00’de kalkacak otobüs 15 dakika önce gelmem gerektiğini öğrendim.

Sabah eşyalarımı toplayıp skn defa şöyle manzaraya baktım ve plazaya doğru yöneldim. Plazada kiliseye sabah ziyaretini yapan çogunluğu kadınlardan.oluşan kalabalık vardı. Cafelerin sandalyeleri ters çevrilmiş günün ilerleyen saatlerinde gelecek müşterilerine yüzlerini göstereceklerdi. Otobüs durağına gitmem çok zaman almadı. Hemen biletimi kestirdim. Küçük bir kağut parçasına adımı kendi elimle yazdım. Biletin tutarı 19.000 pesoyu ödedim ki, bana otobüsün orada olduğunu ve binebileceğimi söylerken eşyslarımın bir kaçını eline alarak bsna eşlik etti. Ben sağa sola bakınca ortada bir otobüs göremiyordum. Hala nereye diye soruyordum ki önümüzde renkli sevimli ıtobüse veya kamyona benzer aracın üzerinde “Riosucio”yazdığunı gördüm.

Onun adı Chiva. Riosucio yolculuğumu yaptığım sevimli araç.

Yaklaşık 3.sıraya eşyalarımı yükledik, sonrada ben tırmandım. Tam oturdumki  1.sırada oturan bayan beni çağırdı.. “uzun bir yolculuk yapacağız yalnız oturmayalım birbirimize destek olalım”dedi. Neyse koltukların üzerine  basarak atlaya atlaya ön sıraya geçtim. Başladık konuşmaya, adını şimdi hatırlamıyorum ama farzedelim Maria, çocuklardan, resimlerden başladık..Bu arada sürücümüz koltuğuna yerleşti önce hac çıkarttı ve dua etti. Chiva’mız yola çıkmıştı ama oldukça yavaş ilerliyorduk. Ortalama hızı 50 km’yi geçtiğimizi zannetmiyorum. Tabii sürekli yükseliyorduk, yarım saat içinde köyün kuş bakışı tablosu önümüzde belirdi. Haraket etmemizle rüzgar kendini hissettirmeye başladı. Maria çantasını karıştırdı ve kocaman bir şalı başınıda alacak şekilde sırtından dolandırdı.  Ben de hemen bir şal ve bir polar çıkarttım. Güzelce sarmalandım. Konuşmaya devam ettik. Bu arada paradan, dilden ve dinden konuşmaya devam ettik. Cüzdanımda olan türk liralarından 20 tl ve 5 tl yi çıkarıp gösterdim ve Atatürk resmine dikkatini çektim. 10 Kasım’dı. Benim için  sadece tek bir gün değil Atatürk’ü hatırlamak ve anmak. Onu gittiğim her yerde Dünya’ya tanıtmaya çalışıyorum. Atatütk devrimlerini anlattım Maria’ya, laik bir ülke olduğumuzu, kadınlarımızın Atatürk devrimleriyle eşit haklara sahio olduğunu.. Güney Amerika halkı aynı zamanda aşırı katolik ve din konuları ilgilerini çekiyor. Niye domuz eti yenmiyor, kapanıyormuyuz, nasıl oruç tutuyoruz, türk yemekleri..  Artık bitki örtüsü değişmişti, yer yer çam ağaçları görüntüde yer alıyordu. Bu arada çalılıkların arasından 3 kişinin elinde kameralarla çıktığını gördük. Maria’ya kuş mu izliyorlar dedim ki.. Maria’nın yüzü kaygılı mutsuz bir ifadeye dönüştü. “Amerikalılar… Altın arıyorlar, sürekli toprak alıp altın arıyorlar” dedi ve ekledi “Kolombiyada çok altın var ama ülkemizi talan ediyorlar, sevmiyorum Amerikalıları”

Yaklaşık 2 saat sonra, yayla olduğu belli olan bir yere vardık.  Bir evin önünde mola verdik, Maria burada peynir ve arepa güzel olur dedi. Evin içine girdik, iki kadın sıcak kuzinenin etrafında bir şeylet yapıyorlardı. Kuzinenin üzerinde bir güğüm sabah sağılmış olduğunu tahmin edebileceğimiz süt kaynamaya devam ediyordu.

Ocakta bir güğüm süt bir tencere panrla kaynıyordu.

Bayanlardan birisi tabaklara birer büyük parça peynir ve yanına kızarmış lokma türü hamur parçalarını koydu. Kaselere kuzine üzerinde kaynayan paneladan ekledi. Maria benim fincana kahve koydu başladık yemeğe.

Herkes yemeğini bitirdikten sonra toparlandık.

Yola çıktık,  Riosucio için az yolumuz kalmıştı, yolun kalanını sakin çevreyi izleyerek geçirdik. Yaklaşık 3,5 saat içinde Riosucio’ya vardık. Pereira için her 20 dakikada bir otobüs olduğunu öğrenince eşyalarımı orada olan cafeye emanet bıraktım ve bir daha geleceğim belli olmayan bir yerin sokaklarında yürüdüm. Riosucio’da her yıl ocak ayında düzenlenen festivali varmış. Doğru plazaya yürüdüm ve birkaç fotoğraf çektim.

Yaklaşık yarım saat içinde terminale doğru dönüşe geçtim. Yolda seyyar satıcının çekirdekli bir meyvayı bir yandan doğrayıp doğrayıp poşetlere koydğunu gördüm ve 1.000 pesoluk aldım. Satıcı üzerine limon tuz ve bal ekledi ve içine kürdan koyup bana verdi.

Bir yandan yürüyüp bir yanda  yiyerek terminale vardım ki, Pereira otobüsü kalkıyormuş. Emanet için 2.000 peso verdim. Ve otobüse atladım. Pereira 18.000 peso.. Tabii oldukça konforlu bir otobüs Chivadan sonra.. Yaklaşık 3,5 saatte Pereira’ya vardık. Terminalden taksiye atladım ve rezervasyonum olmayan bir hostele geldim. Takdi 4.200  peso.

Şu anda Hostelde tek konuk benim. Yatak fiyatı 23.000 peso kahvaltı dahil.

Şimdilik bu kadar bugün termal programım var gidebilirsem..

10 Comments Add yours

1. Yucar says:

Kaleminize sağlık. Facebook’ta buranın adresini vermeniz iyi oldu. Daha ayrıntılı daha içten. ☺️ Artık buradan takip edeceğim Sizi.

1. Yusuf Bey teşeklür ederim, okuduğunuz için ve beğendiğiniz için 😊 Facebook bölük pörçük kalıcı olmuyor. Sevgiler

Liked by 1 person

2. Ozlem R says:

Takipteyim, buradan okumak da hoşuma gitti.Keyifli yolculuklara,iyi insanlarla karşılasmalara devam

1. Özlemcim ❤😍 çok teşekkürler. Bu kadar işin arasında çok takdir ediyorum. Takip ettiğini bilmek her zaman güç veriyor. Çok öpüyorum

3. Melek says:

Nez’cim ben de çok sevdim buradan okumayı, kalemine sağlık, pek güzel olmuş❤️

1. Melekcim çok teşekkürler ❤ Nerelerden nereye.. Beğendiğine çok sevindim. Zamanla öğreniyorum. Sevgilerimle öpüyorum 😘

4. Bahri Bilgiç says:

Buradan takip daha güzel görünüyor. Yolun açık olsun.

1. Teşekkür ediyorum Bahri Bey. Beğendiğinize çok sevindim. Sevgiler

5. Güneş says:

Seni keyifle takip ediyor ve en içten sevgilerimle alkışlıyorum. Zor ama çok özel bir iş yapıyorsun Hepimize örneksin. İşte Türk kadını diye gururlanıyor insan.

1. Güneşcim teşekkürler güzel yorumun için ❤
      En güzel zamanlarımız gezmek için.. Seyahat konusunda korkak bir toplumuz. Umarım korkularímızı ve bilinmeyi aşarız.. Yola çık yol açík ama tek çık..Sevgiler