Guatapé Medellin

Guatapé Medellin şehrine 2 saat uzaklıkta. Gőrmek istememin en büyük nedeni Dünyanin 2. En büyük kayasının yer alması ve tepeden çekilen fotoğrafların göz kamaştırıcı olması. jim böyle bir enerjiye ulaşmak istemez ki … Ben de doğal olarak bu tip yerlerin enerjileri olduğunu hissediyorum.

Nasıl Ulaştım

29 Ekim günü Manizales den bindiğim bir otobüsle Medellin’e oradan kuzey terminaline geçip Guatapé için bilet aldım. Manizales Medellin arası 5 saat küçük otobüslerle yapılıyor ve 37.000 cop, Medellin Guatapé arası 2 saat 13.000 peso

Varış ve Konaklama

Guatapé’ye akşam 19:30 civarinda vardım hava karanlik olduğu ve konaklayacağım hostel  Casa Encuentro tepede olduğu için tük tak dedikleri taksiyle hostele ulaştım. 4.000 peso ödedim. Hostel dorm oda 40.000 peso kahvaltí dahil

Güne güzel başlayinca her şeyin onunla birlikte pozitif olacagi inamcindayim. Sabah sağ tarafimda göl manzarasi, önümxe güzel sunulmuş bir kahvalti kendimi hayaller ülkesinde gibi hissediyordum. Bir yandan gece geldigim için goremedigim ama kokladigim gözü kapali hissetmeye çaliştiğim manzarayi içjme hafizama yerleştiriyordum.

P_20161030_065222.jpgBir ara watsup konuşmasi yapatken, iki bayanin oturmak için masa aradiklarini gördüm ki, onlarda masaya yaklaştilar ve oturmak için izin istediler. Bu arada konuşmaya devam ettim. Bir ara konuşmamin hangi dilde olduğunu merak ettiklerini sezinledim. Konuşmayi bitirir bitirmez merhaba veya hello dedim. Mare güney afrika ape town da yaşiyor. Lotte ise Hollandali. İkisi de cok iyi gezginler, yillardir araliklarla seyahat ediyorlar. Tanişmalari tamaiyld tesadüf, Guatapé de ispanyolca öğreten bir ecohostel varmuş. İki hafralık kamp hem tatil hem yemek kulturu paylaşimi. Akşamlari sırayla yemek yapiyorlarmiş. Sohbetle zamanin nasil geçtiğjni anlamadik. Sonra Guatapé de yer alan ünlü dünyanin 2. Büyük kayasini görmek için yürüyeceklerini istersem benim de onlara katilabilecegimi söylediler. Hemen toparlandim ve yola çıktık.

Hostelden çıkıp gölün etrafında yürümeye başladık. Manzara yürüdükçe içine alıyordu. Yer yer temuz ve güzel bahçeleri olan evler görüyorduk. Çoğunluğunun kapıları kilitli olup, yaşam belirtisi yoktu. İlerledikçe öğlen güneşinin sıcaklıgını hissediyorduk. Ara ara molalar verip havayi soluduk.

P_20161030_123217.jpgYaklaşik 3 saat sonra kaya dibine vardik ki, orada olan bir restoranda önce meyva suyu daha sonra ögle yemegini yedikten sonra kaya için hazir olduğumuza karar verdik. Devami arkasi yarin. Bundan sonra ki resimler için önce hayal etmeye çalişin..

Yavaş yavaş yukari çıkmak en guzel tırmanış yöntemi. Dediklerine göre kaya el peñol Dünyanin 2. Büyük kayasiymiş. Birincisi Rio de Jenario da zaten çıkmıştım. 3. var mi bilmiyorum. Varsa onu da kalkinma planina koyarim. Tabii 5 yillik mi oluyor planlar. Tabii bu kadar konuyu dağitmak yeter. Kaya zati muhterem el peñol toplam 200 mt yüksekliğjnde ve 659 merdivenle çikiliyor. Merdivenleri çikarken mühendisleri takdir ettim.

Hacmi merak edenler için 22.000.000 m3.. Unlü şiirimizi hayirlayarak ” ağir ağir çikacaksin merdivenlerden ” biz de őyle yaptık.. Tabii her zirvesine ulaşmak çok güzel bir duygudur. Kendinizi bir şeyi başarmiş hissedersiniz. Biraz felsefi bir konuya girecek ama sınırlarızı zorlamış oluyorsunuz. Sayısız dağ zirvesine çıkmış birisi olarak zirvede yaşanan mutluluğhn tarifi olmadığını biliyorum. Burasi 2.137 mt deniz seviyesinden.. Artik kayanin zirvesine vardik,

p_20161030_151153 konuşurken nasııl çıktığımızı anlamadık. Enjoy .. Disfruta.. Keyfini çikarin