São Paulo’ya Veda

Günlerden çarşamba, 15 Haziran, Brezilyada kış aylarını yaşadığımız bu günlerde, düşünüyorum ne yazı ne sonbaharı ne de kışı anladım. Mevsimler peşi sıra birbirini kovalarken, ben şehirleri ülkeleri kendimi kovaladım.
Brezilya’ya varışım Buenos Aires Lenguas Vivas dil okulundan arkadaşım Nelson sayesinde oldu. İki ay süreli kursun sonuna doğru herkes birbirine kurs bitince ne yapacaksın diye sohbet ederken, ben de Iguazu şelalesi ziyaret edeceğimi söyledim. Nelson da, arabayla Brezilyaya memleketine gideceğini benim de onunla nitelikte gidebileceğimi söyledi. Hemen atladım  arabayla seyahat etmek çok cazip geldi. Sabah 7 sıralarında yola çalıp gece 10 sıralarında Iguazu’ ya vardık. Sabah uyandığımda kendimi çok kötü halsiz  hissettim, boğazımda enfeksiyon başlamıştı öksürük de.. Odanın kapısını araladığımda gökten boşalırcasına deli gibi yağmur yağdığını fark ettim. Bu havada hasta halimle şelaleyi gezmek umutsuz görünüyordu.

Nelson hostel şartlarında hasta olarak orada kalmamın çok zor olduğunu dilersem onunla Brezilyaya kadar gidebileceğimi söyledi, o koşullarda kapısı bana açık sıcak bir yuvadan başka bir şey düşünemiyordum.  Brezilyaya varışımız 2 gün sürdü  Iguazu’dan sonra yolda bir yerde daha konakladık. Daha çok kamyoncular kaldığı bir yer. Kahvaltısı güzeldi.
Otele yerleştiren sonra Nelson la yemeğe büyük br restorana gittik, daha çok et lokantası gibi. Salata meyva tatlı açık büfe etler masaya doyuncaya kadar sürekli geliyor.Yol boyunca kahve tarlaları göz kamaştırıyordu. Dayanamadım yakından görmek ve dokunmak istedim.

Ertesi gün akşama doğru Guarenesia ya varıyoruz. Ben Nelsonun eski eşinin evinde kalıyorum Ev çok güzel Lalu adında bir golden köpek vsr çok şirin sürekli sevilmek istiyor. Barbara genelde gündüzleri anne ve babasına bakıyor. Akşamları yemeğe onların evine gidiyoruz
Yeşilin tüm tonları doğanın tüm renkleriyle bütünleşiyordu. Tüm oto yollar oto yol olduğu için yol kenarında ev köy gibi şehir yerleşimleri de göremiyordum. Tüm yollar ücretli olup,çok kısa mesafelerde tekrar ücret ödemek gerekiyordu. Öğlen yemeklerini kilo işi restoranlarda
Akşam yemeklerini doyabildiğin kadar et yiyebildiğin et lokantalarında yedik. Etler masaya uzun şişler halinde servis ediliyordu. Masada bir parça alıp yemeğe devam ediyorsun.
Yolda 3 gün geçirdikten sonra Nelson un ayrıldığı eşini evine geldik. Ben Barbara’nn evinde kaldım. Evin çok sevimli Lulu adında  golden bir köpeği vardı

İlk gün sabah yürüyüşü yaptık. Guaranésia küçük bir şehir…
Gibi,  merkezde bir kilise ve onu çevreleyen bir plaza var. Tüm dükkanlar plazaya bakan sokak boyunca sıralanmışlar. Cumartesi günü oranın tek varınca canlı müzik olduğu içinde de müzik dinlemeye gittik. Masalar yolun karşısında plazaya sırtını vermiş müşterileri bekliyordu. Arada yoldan tek tük araba geçince müziğin sesi kesintiye uğruyor bu arada yarı  Portekizce ingilizce sohbet etmeye çalışıyorduk.
Nelson ile yakın şehirlerde işleri olduğu için bir gün Poços de Caldas diye turistik bir yere gittik.

Brezilyada Yemek
buraya tekrar döndüğümde ayrılmak çok zor geldi. Nedense bir yere alışınca hemen ayrılmak istiyorum. İçimizde hep sevgiye bağlılık var ve sevildiğimiz yerde daha fazla kalmak istiyoruz.
Ayrılırken hüzünleniyorum, yine yol göründü gurbete
Istikamet Brasilia, Brezilyanın merkezi. Orada bir kaç gün geçirip pazartesi Northeast’e geçeceğim. Hayalimde planladığın Amazon nehrinde geçerek hedef Manaus’a  ulaşmak.

5 Comments Add yours

1. Brezilya’da dolaşmak insanı büyüler, bazen buraya ait olduğunuzu hissedersiniz bazen çok yabancılaşır size her şey, gizemli bir sessizlik vardır içinde gizlenmiş.

1. Uzun süredir artik ülkeyi hissetmişsiniz. Brezilyada hemen hemen portekizceyi anlamadan gezdim. Dediklerinize katiliyorum

Liked by 1 person

1. Sizi YouTube kanalıma davet ediyorum lütfen YouTube üzerinden Brezilya’da Bir Türk arama yapıp kanalımı bulabilirsiniz takip etmeniz bana büyük bir onur verecek. Sevgiler.

2. Tabii memnuniyetle takip etmek isterim. Haber verdiğiniz için teşekkürler ❤❤

3. Kusuruma bakmayın lütfen ulaşmak İçin başka bir şansım olmadığı İçin buradan yazmak zorunda kaldım isterseniz silin yorumu spam gibi algılanmasın sitenizde. Görüşmek üzere. Sevgiler