Belém Northeast Brasil

São Luis’den saat 19:00 da otobüse biniyorum ve sabahın kör karanlığında 05:30 otobüs Belém’e varıyor. Her taraf karanlık ama otobüs durağına gidip otobüslerin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istedim. Daha önce hostelin adresini yazdığım kağıdı duraktakilere soruyorum bir kaç kişi anlıyor ce otobüsün geçtiği durağa götürüyor. Otobüs şoförü veni hostelin sokağında indiriyor sabahın ışıklarıyla hostele giriyorum. Hostelde Pakistanlı bir genç çalışıyor oruç tutuyormuş günlerden arefe ben tabii arefe kaçırıyorum. Biraz konuşuyoruz, bana oda verebilmeleri için 2 gecelik ücret talep ediyorlar. Daha sonra kahvaltıya geçiyorum onun için de 10 Real talep ediyorlar. Anlayacağınız her şeyi paraya dökmüşler ilk defa backpackerslardan kahvaltı istendiğini görüyorum. Biraz sinirleniyorum ama yapacak bir şey yok Saat 11 de bana odamı gösteriyorlar. Oldukça yorgunum biraz uyumaya çalışıyorum ama uyku tutmuyor. Odamda benim üzerimdeki yatakta bie İngiliz kız var o da Amazon turu yapacakmış, beraber bilet almaya karar veriyoruz. Daha sonra beraber Limana yürüyüp bilet almaya gidiyoruz acenta kapalı saat 14 den sonra açılacağını söylüyorlar. Orada Belem’li bir genç bize yardımcı oluyor. Arabası varmış beraber çıkmayı öneriyor sonra merkeze gidip hamak alıyoruz ve bağlama iplerini.  Daha sonra da bir yerde oturup yemek yiyoruz herkesin öğle yemeğini yediğii pazar gibi bir yer. Daha sonra gidip biletleri alıyoruz. Ben Santarem kadar Luisa,da Manaus’a kadar. Daha sonra hostele dönüyoruz. Akşam sadece meyva yiyorum. 2. Gün Sabah 06:30 uyanıp kahvaltıya iniyorum. Kahvaltıda Brezilyanın güneyinden Solado adında birisiyle konuşmaya başlıyoruz  Africa Mogno ağacı experiymiş. Kahvaltıdan sonra müzeye gitmeye karar veriyoruz. Birlikte müzeye kadar yürüyoruz. Yolda bir yerde durup avakado suyu içiyoruz. Yolda bir kiliseye giriyoruz ayin var bir kaç dakika göz atıp yürümeye devam.

Hostelde soluklanmak için dinleniyorum daha sonra La Paz Tiyatrosuna gidiyorum saat başı ziyaret saatleri var. Tiyatro 139 yıl önce yapılmış ve hemen hemen her şeyi orijinal sadece çatıdan dolayı tavan resimlerinde bozulmalar olmuş.

Tavan süslemerinde bir tarafta mitoloji tanrısı Apollon diğer tarafta Amazonas anlatılıyor. Tiyatronun diğer özelliği seyirci bölümünün en üst katında yıllar önce sandalye olmaması fakirlerin kullandığı bölümde ayakta seyrediliyormuş ve ücretsizmiş. Şimdi sandalye buluyor ve ücretli. Ayrıca malzemeler hep değişik ülkelerden gelmiş, avizeler Amerikadan vb. Daha sonra Mangal Das Garças’ı ziyaret ettim. Daha çok kuş cenneti gibi

Mangal Das Garças’da bana göre çok sapa bir yerde yürüyerek yakın gibi gözükürken ama sokak tenha olduğu için caddeden gideyim dedim yok çok yiyormuş sonra otobüse bindim onlar da tek durak olunca ücret almadılar.
Daha sonra biraz daha yürüyüp oradan otobüse bindim. Akşam olmaya başlamıştı ve karanlığa kalmak istemiyordum. Neyse ki beni Tiyatro la pazın önünde indirdiler oradan  süpermarketten yemek için bir şey alarak hostele gittim. Salata ve et sote gibi bir şeyler hazırladım. Amerikalı bir çocuk da sebzeli makarna yapıyordu birlikte sofraya oturduk. Biraz biraz paylaşarak yemeği yedik. Yemekten sonra bir şeyler içmeye gidelim denince çok yorgun olmama rağmen eşlik ettim ana oldukça uzak bir yerde ve ulaşıncaya kadar bayıldım oturunca bir yorgunluk çöktü. Belimde ağrımaya başlayınca hemen kalktım.
3.gün Sabah uyanmakla belindeki tutulmasını geçmediğini farkettim. Sabah kahvaltısından sonra paracetemol alıp biraz dinlenmeye çalıştım. Saat 15:00 civarı Gemiye binmek için hostelden ayrıldık.

Daha Sonra Plazada bir kaç kare daha alıyoruz.