Amazon Nehri Yolculuğu. Belém Santarem Arası

6 Temmuz Çarşamba
Amazon Nehri yolculuğunu yapmak için geldiğim Belém’den gemide hamak yeri kapmak için 19:00 kalkış saati olan gemiye  saat 15:30 da hostelden ayrıldık Limana vardığımızda saat 17:30 da Gemiye  alabileceklerini söylediler. Çantaları tekerlekli taşıyıcıya koyup. Çantalarını üzerine oturup beklemeye başladık. Tam 17:30’a yaklaşırken biletin üzerine damga yaptırmanız gerektiğini fark ettik ve koşa koşa sıraya girdik, neyse ki arkamızda ki bir çift eşyalarımıza göz kulak oldu.

Yolcular 2 saat öncedensırsya giriyor, bizim girdiğimiz sıra yanlış olunca kuyruğun arkasına kalıyoruz. Kısacası, yabancı olmak zor.

Gemiye yaklaşan kadar çantalarımızı taşıyıcı ile taşıyıp sonra sıralandı, merdivenler dar ve rıhtlatları yüksek olduğu içim zorlukla üst kata çıkabildim.
Bir de Belimin paresatemol ile dayandığını düşünürsek oldukça acıklı bir durum
Gemiye girdiğimizde tüm yerler hemen hemen katılmıştı. Erken gelmenin pek bir faydası olmadı gibi. Hamaklar bitişik oldukça yakın. Hamakları bağlamak için birilerine baktık ama kimse yardım etmeye yanaşmayıncs iş başa düştü tek kazık düğüm Atarak hamakları kurdum.

Genel Bilgiler, Tuvaletlerde tuvalet kağıdı yok, lavabolarda sıvı sabun var, ayrıca telefon şarj için seyyar prizler var. Belém Santaren Arası Harcamalar
Bilet parası Belém-Santaren arası 150 Real
Hamak fiyatları 15 ila 20 Real arasında.
Gemide akşam yemekleri çıkıyor. 10 Real e tavuk pilav tarzı bir şeyler yiyebilirsiniz.
Günlükler
1.Gün Çarşamba
Şu anda 3 günün nasıl geçeceğini bilmiyorum. Ingiliz yol arkadaşım adı üstünde buzdolabı gibi. İçim daralıyor.Buralarda brezilyalı birisini bulmam gerek.
Gemi ancak 20:00 de hareket edebildi oldukça boğucu bir sıcak var. Hava karanlık hiç bir şey görünmüyor. Yarın sabaha kadar bir şey görmek
2.GUN Perşembe
Günün ilk ışıklarıyla Gemide hayat başlıyor. Güneşin saat 06:00 sıralarında doğmasıyla çocuklar ağlamaya sağa sola gidenlerin ayak sesleri konuşmalarıyla doldu.Artk dayanamadım bari tuvalete gideyim dedim. Şansımdan tuvaletler temizleniyormuş dünkü manzaradan sonra gayet temiz görünüyordu. Daha sonra sabah kahvaltısını denemek için kahvaltıya gityim şekerli kahve ve sandviç pek başarılı değildi ama gemi koşullarında yeterli diyebilirim. Kahvaltıda çatpat 18 yaşında bir gençle konuşmaya çalıştık. Sonra üst kattaki güverteye çıktım. Bir kaç kişi güneşin yükselmesini seyrediyordu. Orta direğin altında birisinin bir şeyler çalıştığını gördüm hemen atladım sabahın bu saatlerinde ne çalışıyorsunuz böyle diye. Ingiliz öğreniyormuş Santaren bir brezilyalı adı Robert, kamyon şoförlüğü yapıyor. Daha sonra aşağı iniyoruz onu Luis ile tanıştırıyorum. Yukarı çıktığımızda Kanadalı bir bayan kahvaltı için geliyor elinde peynir tabağı ve domates ile. Hemen yabancı olduğunu anlayınca soruyorum konuşmaya başlıyoruz o da Parana da ingilizce öğretmenliği yapıyormuş. Robert A ingilizce öğretmeye başlıyor daha sonra Ürünle motosikletli gezginle tanışıyoruz. Bir yıl 3 aydır seyahat ediyor sadece motosiklet kullanıyor amacı kalıp şehri tanımak degil. Tüm günü güvertede geçiriyoruz. Kanadalı Luis ile Santaren kadar birlikte gideceğiz. Daha sonra yerliler kayıklarıyla Gemiye bağlanıp gemide bir şeyler satıyorlar. Açai karides

Gemi yolculuğu beklediğimden keyifli geçiyor, Manauslu bir genç karides yemeğe davet ediyor. Bir diğeri Caipirinha içmeye. Paylaşmayı seviyorlar. Luisia Kanadı bie öğretmen Brezilyaya öğretmek için gelmiş ama 4 ayda işinden ayrılmış tekrar Çinde iş bulmuş oraya gidecek. Bu arada öğle yemeği çıktı 15 Real açık büfe salata tavuk pilav makarna fasulye muz ve meyva suyu. Ben hazır yemek olayını seviyorum.
Öğleden sonra üst güvertede Luisa ile sohbet ederek ve güneşlenerek geçti. Bir grup barın önünde sürekli içki içerek zaman geçiriyordu.Biz geminin 1.katında bar 2.katta üst güvertede 3.katta yer alıyor. Yemekhane zemin katta. Akşam üzeri Filistinli motosikletli gezgin belim için jel verince belime sürüp öğleden sonra dinlendim. Güneşin batışına kadar dinlenmek iyi geldi daha sonra üst güverte çıkıp güneşin batışını izledim. Bu arada güneşin batılı biraz daha geç saat 18 den sonragökyüzü değişik renklere bürünmesiyle ay hilal şeklinde ortaya çıktı. Daha sonra telefonu şarja taktığım hatırlayarak almaya gittim ki barın önünde herkesin telefonunu şarja taktığı masada hiç telefon yok, benim ki de. Cafede adama sordum hiç haberi yok. Daha sonra benim aradığımı gören bir genç bana zenci bir bayanın telefonumu aldığını dçsöyledi. Tarif edebilir misin dedim tabii ki dedi beraber kadını bulmaya gittik, sanırım kadın güvende olsun diye telefonu götürmüş. Teşekkür ettim nazikçe, sosyal olmanın faydaları çocuk benim telefonumu taktığımı görmeseydi bulmam imkansızdı.

Luisa hostelden yol arkadaşım sürekli uyuyor sürekli hamakda ve eşyaların yanında, daha sonra yıldızları izlemek için çıkalım dedim ama pek istekli görünmedi. Daha sonra Kanadalı Luisa ile yıldızları seyrettik ve biraz gitse çalan bir gencin tınısı dinledik, ama diğer tarafta ağır basan müziğin sesinden anlamak zor görünüyordu. Ayrıca çocukların atlatıp zıplaması gecenin sakinliği bozuyordu. En sonunda pes edip saat 21:00 de yatmaya karar verdik. Hamakları yanına geldiğimde anneler çocuklarıyla hamakda ya uyutuyor ya emziriyordu. Geminin dikkat çeken yönü hiç kural olmaması. Herkes istediği gibi kullanıyor, hiç kontrol mekanizması yok. Sanki kaptan sürüyor Sahipsiz gibi bir izlenim veriyor. Jeli tekrar sürdğkten sonra ne zaman uykuya daldığım hatırlamıyorum. Gece tan hamak komşularının uyanıp toparlanırken çıkardıkları seslerle uyandım.Hamakları toparlıyorum ayrıldılar bu arada teni Yolcular Gemiye bindi. Quejo quejo sesleri arkasından para sesleri  beni peynir almaya teşvik etti. Ben de aldım 10 Real. Daha sonra yeni binrnkerdenbir çift benim yanıma hamaklarını yerleştirdi. En sonunda kahvaltıya gitmeye karar verdim.
Kahvaltıdan dönüşte sürekli konuşmaya çalışan Elton adında bir genci gördüm, kahve içmek istediğini ama parası olmadığını söyledi bana çok inandırıcı gelmedş. Anlamamış davranarak iyi günler diledim.Sabshın ilk saatlerinde femidehayat başlamıştı. Hamakların yanına  geldiğimde hava kararıp yağmur havası esmeye başlamıştı. Daha sonra yağmurun içeri girmesni engellemek için perdeler kapatıldı artık kış havasına girip hamakda uymakdan başka seçenek kalmamıştı.
Uyandığımda yağmurun sesi gelmiyordu hava yaz havasına dönmüştü. Saat öğlene yakın 11:30  olmuştu. Öğle yemeği saat 12 se biteceği için yemek yemeye karar verdi. Luisi de benimle geldi ama yemek yemedi. Düzenli yemek yemeyi alışkanlık haline getiriyorum.Yemek de et tavuk makarna pilav fasulye salata ve karpuz. Yemekten sonra kahve de içmek mümkün.
Yemekten sonra gemi küçük bir Limana yanaştı yine yeni Yolcular bavullarıyla hamak yeri aramaya başladı. Daga sonra duş alıp üst kata çalıp telefonumu şarja koymaya karar verdim. Üst katta tüm dualar sonuna kadar açılmış çocuklar duşun altında oynuyorlardı. Ortada anne ve baba kavramı olmadan özgürce suyun altına yatıyor birbirlerini itiyor güneşin yakıcı etkisini soguk sularda gidermeye çalışıyorlardı. Luis günlüğünü defteri yazmayı bitirince, yazdıklarını telefona geçirmeye başladı. Seyahat edenlerin en ortak özelliği herkesin günlük yazması.
Artık geminin vazgeçilmezi öğleden sonra uykusuna karar verdim.  Geminin hızının getirdiği tatlı bir esinti yüzüme çarptıkça gözlerimde bir ağırlık hissediyorum.
Akşam Wissiam telefonunu almaya geliyor biraz sohbet ediyoruz. Luisi ye Filistin olan memleketi ile tarihlerini anlatıyor. Bu arada hamak komşum yarım papaya veriyor bana kaşıkla yiyorum. Paylaşmayı seviyorlar. Daha dobra güneşin batışını seyretmeye gidiyoruz. Herkes çoluk çocuk orada bir rituel gerçekleştiriliyor. Gemi Limana yanağında dirisine saldırısına uğruyoruz. Hemen hamağa kaçıyorum. Ve sivrisinek kovucu spreyleri hemen bacaklarıma ve kollarıma uyguluyorum ama o ama kadar yeteri kadar şilliyorlar.
Gece gökyüzü ve yıldızları seyrediyoruz. Sabaha gemi Limana varacağı için saat 21:00 gibi toparlanmak için ayrılıyorum. Rüyamda gemiden Santarem’e 4 saat  uzaklıkta bir yerde indiğimi ayrıca bir çok şeyi gemide unuttuğumu görüyorum bunlarla mücadele ederken Wissiam geliyor ve Limana 20 dakikaya varacağını söylüyor uyku telaşı toplanıyoruz halbuki Santarem’den saat 10 da ayrılacağını söylemişlerdi. Gemiden Lucida ile ayrılıyoruz, görevli gemi sabah 10’a kadar limanda kalacağı için yukarı çıkıp uyumamızı tavsiye ediyor. Bana da mantıklı geliyor ama Luisa ısrar ediyor ama güvenli seyahat etmek istediğimden ve yürümek için belim ağrıdığından havanın aydınlanmasını beklemenin daha mantıklı olduğuna karar veriyorum. Ama kapıdan çıkıyoruz gidip  gemi gün ve saatlerine bakıyoruz  saat sabah 05:00 ve gün aydınlanmamış Luisa şehre yürümekte ısrar ediyor ben de bilinmeyene yürümek istemediğimi ayrıca her yerin kapalı olduğunu söylüyorum ısrarla bana ne yapacaksın diye soruyor anlamıyorum zaten ne değişir ona hava aydınlanan kadar bekleyeceğim söylüyorum sinirleniyor niye sinirlendiğinde anlamıyorum. Yalnız seyahat ederken en önemli nokta seyahat ettiğiniz kişile ortak noktaların olması gerekiyor. Hamak komşularımın tavsiyesini dinleyip gemide kalsaydım hem sabaha kadar uyumuş hem de arkadaşımla bir tartışma yaşamamış olacaktım.
Saat 06:40 gibi güneşin doğuşunu izledikten sonra sırt çantamı yüklenip durağa doğru yürümeye başlıyorum. Durak Banco do Brasil karşısında sanırım 3 Real gibi Alter do Châo, durağa vardılar 10 dk sonra otobüs geliyor biniyorum otobüsdekilere soruyorum bildiklerini söylüyorlar 1 saate varıyoruz, birisinin evi benim hostele yakınmış burada Pausoda deniyor. Çok kısa yürümekle hostele varıyorum.Venezuellalı bir genç karşılıyor onlarda seyahat ediyormuş biraz konuştuktan sonra doğum günüm olduğunu öğrenince kahvaltı yapabileceğimi söylüyor  Maalesef internet çok kötü facebook girişi yapamıyorum bayagı sinirlendiriyor beni. Yorgunluk üzerine hostelde bir kızla tanışıyoruz Andrea amerikadan ama türkçe öğrenmiş beraber küçük adaya gidiyoruz

2 Comments Add yours

1. Amazon, Gemi ve Hamak… Sanırım yaşamak lazım..

Liked by 1 person

1. Yusuf 😊 haklısın yaşamak gerek.. Anlatmak zor.. Yağmur ormanlarında günlerce gemide seyahat etmek inanılmaz bir duygu.. Manzara hiç değişmiyor ama neredeyse bitmek bilmeyen ormanın sonsuzluğunu hissediyorsun. 😍