Cartagena de Indians Kolombiya

31 Temmuz 2016, Leticia’dan Bogota aktarmalı gece 23:00 civarında Cartagena”ya vardım. Gece havaalanında şehir merkezine  otobüs seçeneği olmadığı için taksi kuyruğuna girdik. Taksi gişesi var nereye gideceğimizi söylüyorsunuz fiyatı yazıp veriyorlar bir daha fiyat sorunu olmuyor. Hostelimiz old townda olduğu için, oraya taksi ücreti 14 bin Colombiya pesosu imiş. (Bu arada 1.000 mil 1 tl gibi) Taksiye bindiğimizde salsa müziğinin ritmi gün boyunca yaptığım yorgunlukları unutturdu. Araba müziğin ritmiyle yolda bir o yana bir bu yana kalıyordu. Taksi şoförü bir yandan müziğe eşlik ediyordu. 15 dakika içinde Cartegana Hostel’e vardık. Biz taksiden inerken taksici arabanın arkasından gelen diğer taksinin sabırsız sürekli kornasına aldırmış etmeden kapıları kapatıp, şarkı söylemeye devam ederek yoluna devam etti. Hostel oldukça sakin ve temiz düzenli bir yer. Oda 6 kişilik zemin katta. Yatak bölümlerinin perdesi var ayrıca bölümlerde priz ve lamba da var. Uzun süredir Amazonas bölgesinde wifi iyi olmadığı için saat 02:30’a kadar internette takıldım.

1 Agustos sabah kahvaltı yaptıktan sonra, bu arada kahvaltı sadece cornflakes kahve yağ reçelden oluşuyor. Öğlene doğru Belçikalı arkadaşım Anael ile hostelden çıkıp, tarihi şehirde yürümeye başladık güneş oldukça etkisini göstermeye başlamıştı. Öğlen sıcağından kaçmak için öğlen yemeğini Crepes&waffles da yemeğe karar verdik. Krepe fiyatları 15.000 civarı. Çok ucuz olmasa da ortalama bir fiyat. Mekan oldukça şık. Biz natura ıspanaklı ve peynirli bir seçenek seçtik. Tüm kreplerin üzerine sos döküyorlar. Oldukça lezzetli. Turizm informaston bürosu arayalım dedik ama bulamadık. Sıcağında etkisiyle hostele dönmekten başka seçenek kalmadı.

Hostele dönünce ertesi gün için bir tura gitmeye karar verdim. Playa Blanca turu için hostelden kayıt yaptırdım. daha sonra yanliş bir karar oldugunu anlayacaktım. Sabah kahvaltı yazarsın tur için görevli bir kadın beni almaya geldi. Beraber yürüyerek plazaya gittik. Neredeyse bir saat tur otobüsünü bekledim. Otobüs geldi bindik bir saat sonra playa ulaştık. Plajın arkasında adeta çöplük oluşmuş Plaj çok güzel dalga yok Turquaz rengi göz kamaştırıyor. Turun içinde Isla Rosada seçeneği vardı ve plajın durumunu görüşmelere en iyisi oraya gitme kararı oldu. Sahilde küçük tekneler hazır bekliyordu.

DSC_2758Bizim bineceğimiz tekneye doğru yaklaşırken bir yandan da ön tarafta yüksekçe olan tekneye nasıl bineceğimi düşünüyordum. Tekneler yanına vardığımda teknenin yanında duran afrika kökenli genç denizci yardımıyla kendimi teknede buldum. Yolcular yerine aldıktan sonra son sürat tekne yol almaya başladı. Rüzgar ve dalgalar şiddetiyle sarsıcıydı. Bebekleriyle  binenler çok rahatsız oldular. Ön taraf tekne dalgaları aşarken hop oturup hop kalkıyordu ve bu durunda benim oturduğum arka koltuk en konforlu konumdaydı. bir süre sonra adaya vardık. Iki seçenek arasında akvaryum ve snorkel vardı ve ben şnorkel tercih ettim.

DSC_2765Snorkel ihttp://yollarinizinde.com/2016/08/07/cartegana-de-indians-colombia/dsc_2787/le boyumuzu aşmayan bir suda kapatıp denizinin rengi dünyasını keşfetme fırsatını buldum. Renk renk balıklar bizimle birlikte yüzüyordu. Süre oldukça kısa olduğu için çok fazla zaman geçiremedim. Tüm turlarda olduğu gibi bir an önce turu bitirmeye çalışıyorlardı.

Yemek için alelacele dönüldü yemek tamamlayamadım bir hayal kırıklıgı oldu. Aynı turu başkalarının daha ucuz aldığını duyunca güven konusunda şüphelerim oluştu. Hostelde tamamlayamadım keriz muamelesi görmüştüm

Cartagena’da iki gece kaldıktan sonra ayrılma vakti gelmişti.